• Mio

Torr under ögonen?

Min sambo blir otroligt torr under ögonen på vintern och då det verkligen irriterar honom tänkte jag höra om någon vänlig själ här inne hade något tips om hur man kan göra något åt det?
    Det är verkligen torrt, flagnar till viss del och det svider tydligen. Han har ett sorts rollon för trötta ögon nu som han upplever svalkar tillfälligt men gör ingen skillnad i långa loppet. Någon som har tips på en salva som fungerar eller dylikt?

• Svar på tråden Torr under ögonen?
  • IsabellaP

Köpte en ögonkräm från oliva-serien på Apoteket. Helt grym! Ingen parfym eller sånt skit i heller :)

• Gevieve

Arganolja gör under för huden, särskilt på ansiktet! Mina mörka ringar under ögonen och torr hud är borta tack vare det.

• Mio

Se där! Ska kolla upp det ni tipsade om och se till att få hem någon av dessa! Tack så mycket för tipsen! Glad

• Joico

ACO har en ögongel som kan svalka skönt mot svedan.
    Mot väldigt torr hud under ögonen så skulle jag tipsa om Avénes ögonkräm. Dyrare men...

Är han torr i ögonen också? Så han kan behöva någon smörjande ögondroppe? 

• Mio
    Joico skrev 2012-11-18 18:08:31 följande:
    ACO har en ögongel som kan svalka skönt mot svedan.
    Mot väldigt torr hud under ögonen så skulle jag tipsa om Avénes ögonkräm. Dyrare men...

Är han torr i ögonen också? Så han kan behöva någon smörjande ögondroppe? 
    Okej, tack! :)
    Han hade problem med torra ögon innan men han skaffade ögondroppar för det. Han började med linser och då fick han rådet att införskaffa ett sådant!
  • Looloo97
    stingrocka skrev 2012-11-18 19:42:30 följande:
    Manelolja från apoteket! Inga konstiga tillsatser, typ femtio kronor!
    Håller med!
    Jag började använda det som sminkborttagare på en bomullstuss varje kväll och jag har fått både längre och mörkare ögonfransar på köpet. Jag var ofta fnasig på området mellan ögonen över näsan men det försvann direkt Glad
  • LaFontaine

Jag tipsar också om olja men också om en salva som säljs på apoteket. Det är en väldigt liten tub och jag vill minnas att texten var grön på vit botten. Man måste i alla fall fråga om den eftersom den, hittills, aldrig funnits framme.

• Joico
    LaFontaine skrev 2012-11-19 15:22:33 följande:
    Jag tipsar också om olja men också om en salva som säljs på apoteket. Det är en väldigt liten tub och jag vill minnas att texten var grön på vit botten. Man måste i alla fall fråga om den eftersom den, hittills, aldrig funnits framme.
    Tänker du på oculentum simplex? Som en vaselin-liknande salva 
  • LaFontaine
    Joico skrev 2012-11-19 17:54:07 följande:
    Tänker du på oculentum simplex? Som en vaselin-liknande salva 
    Det gör jag säkert. Liten tub, effektiv salva!
Svar på tråden Torr under ögonen?