• Myyy

Hur började er andra förlossning?

jag har nu tre veckor kvar till beräknad förlossning och börjar fundera på hur allt startar :)
    När jag fick mitt första barn för två år sedan började allt med vattenavgång och värkarna satte igång drygt 12 timmar efteråt. Finns det något som talar för att det blir likadant igen eller är det oviktigt hur det började första gången? Hur var det för er? :)

• Svar på tråden Hur började er andra förlossning?
  • blomiss

Är också nyfiken! Jag har nio veckor kvar dock:) min första förlossning starta med vattenavgång och värkar med en gång, 9 timmar tog det allt som allt.

• Myyy

Spännande att se hur det blir denna gången då :) min enda önskan är att jag hinner sova lite innan det drar igång, det fick jag inte första gången :p

• Snäckan84

Första barnet startade med lite värkar sedan gick vattnet.
    Andra barnet att slemproppen gick o snabbt därefter började värkarna.
    Vattnet gick inte förrän d tog hål på hinnorna

• Myyy

Hur var andra förlossningen i jämförelse? Lättare? Intensivare?

• Nyfiken gul

första barnet blev jag igångsatt med

andra barnet fick jag värkar på bf-dagen , åkte in på koll och var öppen 3 cm men inget mer hände. Fick åka hem.
    Hade sen värkar från o till i ett dygn till men inget mer hände. Fick komma in på koll och sen få en sovdos och sova kvar över natten.
    På morgonen beslöt man för att sätta igång mig och man tog hål på hinnan. Han är född 5 timmar senare.  Född bf+2

Tredje barnet startade med värkkar i vecka 35, åkte in på förlossningen på koll eftersom barnet låg i säte. Vattnet gick under pågående kontroll och 7 timmar senare är han född.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Smulan 89

Jag har blivit igångsatt med båda barnen, men andra förlossningen var lättare, mindre smärtsam och jättebra. 

• Flickan och kråkan

Båda mina förlossningar var väldigt lika - v.37+, vattenavgång, värkarbete direkt, komplikationsfri förlossning - med undantag av att den andra gick väldigt mycket fortare. En intensiv timme hade jag minst sagt med nummer 2. Öppen 4 cm vid 06.30. Liten var född 50 minuter senare cirka.

• Myyy

Oj jäklar! 6 cm på en timme drygt - det måste varit rätt tufft? Är lite rädd för att inte få andas mellan värkarna och att jag ska få panik om det går för fort!

• Nesss

Med första gick vattnet och sen värkar.
    Med andra fick jag en blödning och sen kom värkarna, vattnet gick inte förns i krystningen

Svar på tråden Hur började er andra förlossning?