Ont i ljumskarna/insida lår högst upp efter träning
Hej!
Jag är i vecka 25 och försöker röra på mig så mycket jag kan. Har haft lite diverse problem med blödningar vilket gjorde att jag slutade jogga vilket jag normalt gör när jag inte är gravid. Nu återstår enbart cykling och promenader för min del. Skulle kunna simma också men har inte kommit mig för att göra detta.
I alla fall. Idag var jag ute och cyklade samt promenerade (cyklade till motionsspåret, gick ca 2 km, cyklade hem igen) totalt 50 minuter. Nu har jag ont, som träningsvärk, högst upp på insidan av låren, i ljumskarna. Det känns som om jag har försökt sätta mig i split (alltså med benen rakt ut åt sidorna).
Har känt så även tidigare när jag enbart promenerat. Funderar på om det är foglossning, jag har liksom lite ont varje dag men brukar även försöka röra på mig varje dag så det kan ju vara "träningsvärk". Har haft turen att klara mig från foglossning vid tidigare graviditet så jag vet inte hur det känns.
Min fråga är nu om det är någon som känner igen denna ljumskvärk. Är det foglossning, träningsvärk eller något annat? Ska jag låta bli att träna? Jag vill väldigt gärna röra på mig under den tid som är kvar.