• Anonym (Orolig mamma)

Kan jag hämta mitt barn utan konsekvenser

Jag har blivit misshandlad både psykiskt och fysiskt,och han har även slagit till vår dotter 2 gånger. 
    Hon är snart 2.
    Han håller henne från mig, bor inte hemma hos sig längre och jag har letat i 2 dagar efter de... han har stängt sin lur och ingen av de i hans familj svarar mig. 
    Nu har jag bestämt att jag ska spana på hans boende i nästa vecka, 24 timmar om det så krävs. Och så snart jag får se de köra upp springa fram till bilen öppna bildörren och ta henne. Sedan ta mig till kvinnojouren och få skyddat boende.. Är det en paln eller är det idioti!Saken är jag är sjukt orolig för hennes skull... hon verkar må bra men känns kuvad när jag haft henne på mina dagar. Vi har 3 dagar var.. Snälla döm inte mig, men jag är desperat.
     INGEN gör något soc eller polisen.. INGEN!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-19 22:47
    Tack alla för ert stöd...
    han har nu åkte ner i skåne med henne... så om det finns någon som kan undvara en timme eller två i skåne för gärna säga till... kan säga att det blir tidigt imorgon bitt...

Polisen såger att eftersom vi har genensam vårdnad så kan han göra som han vill ... Han kan ta vårt barn, stick utomland och vara borta i 6 månader om han vill... fatta så sjukt!!!!!! JAg måset hämta henne imorgon och jag behöver en arme med stöd och hjälp...!!!!!!

SNÄLLLA FINNS DET VERKLIGEN INGEN SOM KN HJÄLPA MIG FÅ HEM MITT BARN FRÅN DEN PSYKOPATEN!??? Orkar inte beätta vad han gjort mot oss båda... kan bara säga att han är ett monster i fin förklädnad... USCHHHHHHHHHHH

• Svar på tråden Kan jag hämta mitt barn utan konsekvenser
  • Schack73

Om du gör en anonym orosanmälan till Soc då? Så får de göra en utredning.

• Anonym (Herregud)

Har ni delad vårdnad?

• izgo

Vad säger soc och polis när du säger att han slagit henne??

• Mattias 81

Delad vårdnad? Gemensamt umgänge? 3 dagar var? Hur länge har han hållt henne borta?
    Vad har du anmält till Polisen och till Socialen? 

• Anonym (Herregud)

Om ni har delad vårdnad och du tar barnet på "hans" tid, så är det ett brott "egenmäktighet med barn"
     Går det att samla bevis mot honom, så att du kan ta det till rätten och få ensam vårdnad? 

• krokodilmamma

Jag har ingen aning om det får konsekvenser eller inte men var det mitt barn och jag visste säkert att han hade slagit henne hade jag gjort allt jag kunnat för att få henne därifrån.

• Anonym (Herregud)

Jag skulle nog också reagera med reptilhjärnan. Det är därför denna kvinna behöver lite människor som kan se nyktert på saken. Egenmäktighet med barn är ett brott och det kan slå tillbaka mot mamman och i förlängningen skada hennes barn ännu mer.
    Samla bevis och dra honom till rätten anser jag. Försök under tiden få stöd av soc och anmäl honom vad gäller misshandeln av dig OCH din dotter till polisen, så detta kan användas i rätten sen. 

• Opappan

Gör det!! Skulle gjort samma sak. Ta barnet först och gå till kvinnojouren sen.
    Eller låt barnet få sitta hos sin pappa med risk för ytterligare misshandel i minst 1 månad till innan rättsväsendet äntligen får tummen ur och kanske ringer pappan för att prata lite eller vad dom nu gör som första steg.

• Opappan

men att dra ut ungen ur bilen kanske är en dålig ide, för då kan ju pappans pringa i kapp dig och gud vet vad han kan göra då. och då kan du få rättväsendet emot dig också i efterhand. Går barnet på dagis? Hämta barnet på dagis innan han gör det då?

• Anonym (Orolig mamma)

Jag har ring polisen och socialen... Ingen gör något. Jag har ingen aning om vart de finns och tro mig jag har åkt runt i hela skåne och letat på platser jag misstänker de är. Men ingenting.
    Han har inte lämnat henne sen i fredags och sen dess har jag inte kunnat få kontakt då hans lur är av. Jag har skickat sms och även varit hemma hos hans mor... ingen svarar och inte öppnar ens dörren...

Jag vet nu inte vad mer det finns och göra

Ringde polisen och FÖRSÖKTE göra en anmälan om egenmäktig förfarande med barn.. men fick inte ens göra en anmälan...
    Jag är fast... Vi har gemensam vårdnad... största misstaget i mitt liv!!

Jag vet inte vad jag ska ta vägen!!!!!!! hur hittar man någon som inte vill bli hittad!! 
    Han gör detta för att skada mig! såra mig och förstöra mitt liv!

Svar på tråden Kan jag hämta mitt barn utan konsekvenser