Inlägg från: molly80 |Visa alla inlägg
  • molly80

Hur djurvänlig är du?

ekofriend skrev 2012-11-18 16:28:51 följande:
    Ja, spyflugor är läskiga

Fy ja
  • molly80
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-19 11:07:38 följande:
    Jag älskar djur men klassar inte småkryp som djur utan som äckliga varelser utan rätt att leva. Jag äter kött, jag slår ihjäl spindlar, dödar flugor, mördar småkryp. 

Vem bestämmer vem som har rätt att leva?
  • molly80
    Pale skrev 2012-11-19 13:40:29 följande:
    I mitt hus bestämmer jag över krypen och insekterna. Jag kan sträcka mig så långt som att min sambo bestämmer ibland, när han väljer att släppa ut dem istället när jag hotar dem med döden.

Kan se framför mig hur du står och hotar dem med döden med lyftad flugsmälla, haha! Men din sambo är alltså lite mer djurvän?
  • molly80
    Pale skrev 2012-11-19 15:48:25 följande:
    Haha snarare dammsugaren.
    Ja, lite mer djurvän (insektsvän) är han nog, eller så gör han det för att reta mig eftersom jag är så fånigt rädd.
  • molly80
    taquine skrev 2012-11-18 15:17:25 följande:
    Glömde skriva att jag hade 3 rätt så lite djurvänlig är jag nog...
    Vilka rätt hade du?
  • molly80
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-19 19:00:52 följande:
    I detta fall, jag
    Haha, ok. Är du rädd för spindlar?
  • molly80
    nozpa skrev 2012-11-19 19:37:10 följande:
    Aotch. Bara 1 rätt. Fast då fusksvarade jag. Jag bär aldrig ut en spindel. Låter den inte vara eller dödar den heller. Ropar på min make som tar ut den.
    Om han inte är hemma så stänger jag dörren till rummet den är i och hoppas att han hittar den när han kommer hem. (läs kräver att han hittar den) 
  • molly80
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-19 19:30:00 följande:
    Jag är livrädd för spindlar och finner småkryp som äckliga. 

Hur bär du dig åt för att ta dö på dem då? Dammsugaren eller?
  • molly80
    Lindir skrev 2012-11-19 21:41:48 följande:
    Jag har ingen flugsmälla för att jag tycker de är rätt äckliga, inte för att jag gillar flugor. Flugor är faktiskt mindre attraktiva som döda än som levande. Döda myggor gillar jag däremot.
  • molly80
    städtanten skrev 2013-01-08 13:52:22 följande:
    Så man överlever lättare om man är söt hemma hos dig? ;)
  • molly80
    lilja87 skrev 2013-01-08 11:31:56 följande:
    Äter inte kött och dödar aldrig medvetet insekter. Skulle gå i taket om jag såg någon misshandla ett djur.

• molly80
    EnGladPingvin skrev 2013-01-12 09:54:10 följande:
    Jag anser mig vara djurvänlig. Upptäckte en spindel inomhus förra veckan och lät den vara. Flugor är så störande med sitt surrande så de brukar jag släppa ut. Har inte ihjäl djur bara för att jag finner dem störande eller äckliga.

Däremot äter jag ibland kött. Människan är ett rovdjur och precis som inom övriga djurvärlden innebär det att kött ibland är en föda. Dock är jag väldigt noggrann med vilket kött jag äter. Köper närproducerat från gårdar jag känner till och vet om att de behandlar djuren väl. Ett djur som avlivas på ett humant sätt lider inte av det. Äter även en del vilt jag får eller köper från jägare jag känner. 

Vidare har jag väldigt svårt för att ha djur i bur. Lider verkligen med alla stackars husdjur som fåglar, kaniner och dyligt som sitter instängda i små burar utan möjlighet att leva ut sina naturliga instinkter och behov. I bästa fall får de komma ut någon timme i veckan och hoppa runt på parkettgolv inomhus. Det är vidrigt. 

Men lyckas du verkligen få ut alla flugor? Hur då?
Svar på tråden Hur djurvänlig är du?