• Anonym

Funkar det att svälta sig själv?

Tänkte börja med det på måndag, att typ bara äta äpple eller gurka, sånt som inte innehåller något dåligt. Jag är trött på att vara så jävla fet och ful! Är typ bara 1.60 m lång och väger 55 kg helt sjukt, allt fett sitter på låren och magen och rumpan! Vill ner till 40-45. Men jag undrar vad finns det för konsekvenser av att göra så här, kmr mensen börja upphöra? Kommer den komma tillbaka om jag börjar äta igen ? Jag ska göra allt för att dölja det för min familj, i skolan ska jag bara gå ut när det e lunchdags och hemma ska jag gömma maten i en burk och kasta den så fort jag går ut.

• Svar på tråden Funkar det att svälta sig själv?
  • Anonym

Sluta löjla dig. Du har bmi 21, helt normalt.
    Och nej, det funkar inte att svälta sig. Du kommer gå ner 3-4 kg, sen vara så hungrig så du stoppar i dig allt, går upp de kilon du gått ner och det dubbla typ.
    Dessutom kommer du bli plufsig och uppsvälld och se fet ut. Min syster provade den där "dieten", åt bara yoghurt typ. Hon såg fet ut efter en vecka. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-18 01:58:07 följande:
    Sluta löjla dig. Du har bmi 21, helt normalt.
    Och nej, det funkar inte att svälta sig. Du kommer gå ner 3-4 kg, sen vara så hungrig så du stoppar i dig allt, går upp de kilon du gått ner och det dubbla typ.
    Dessutom kommer du bli plufsig och uppsvälld och se fet ut. Min syster provade den där "dieten", åt bara yoghurt typ. Hon såg fet ut efter en vecka. 

Jo jag vet att bmi 21 är normalt, men jag vill att det ska se fint ut också. Inte ha massa fett och sånt.
  • Dragonball

Fungerar vad? Att bli smal om man svälter sig? Klart det fungerar, kolla på de fattiga barnen i UNICEFs videor. De är ju väldigt smala och de svälter hela dagarna.

Men så mår de kanske inte så bra heller? 

• Anonym

Eller så asar du din lata röv ner på gymet och börjar träna, det ger både GOD HÄLSA och GOTT SJÄLVFÖRTROEBDE.

Och det är en livvstil du kan leva med utan att få diverse påföljder (sjukdomar osv som medförs utav självsvält) ... jag antar att i ditt huvud fantiserar du om ett smalt jag med tänderna kvar?    

• Anonym

Du bör INTE gå ner i vikt. Vill du ha bort fettet så får du börja träna. Du är ju inte fet liksom, så varför skriver du att du är fet? Skev kroppsuppfattning är vanligt bland er ungdomar. Du är väl inte mer än 16-18 vad det låter. 
    Nej, börja träna så byts fettet ut mot muskler. Du kommer gå upp i vikt, men i muskler. Du kommer se smalare och fastare ut. Svälter du dig så bryts musklerna ner och du kommer inte bli snygg. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-18 02:03:29 följande:

Eller så asar du din lata röv ner på gymet och börjar träna, det ger både GOD HÄLSA och GOTT SJÄLVFÖRTROEBDE.

Och det är en livvstil du kan leva med utan att få diverse påföljder (sjukdomar osv som medförs utav självsvält) ... jag antar att i ditt huvud fantiserar du om ett smalt jag med tänderna kvar?    

Det tar så lång tid att få se resultat då, men om man slutar äta så går det snabbare
  • Anonym

Ja visst, återkom gärna och berätta hur många dagar du lyckades att endast leva på äppel och gurka Solig

• Thingvellir

Alltså, det funkar inte så. Vill du får snyggare kropp ska du träna den. De kroppsdelar du tycker är feta blir inte mindre för att du svälter digsjälv. Börja med att äta nyttigt och träna så ska du se att det blir kanon.
    För övrigt kan jag säga att jag är lite längre än dig och väger lite mer, och nej, det funkar inte att svälta sig. Enda hållbara, och dessutom snygga resultatet, är att äta nyttigt och träna.

I make no sense
  • Anonym (Varit där)

Klart det fungerar men du kommer inte orka göra något. Det kommer svartna för dina ögon och du kommer bli trött och matt. Du kommer troligtvis aldrig bli nöjd heller... Sen efter några månader kommer du troligtvis upptäcka att ditt hår börjar falla av (mitt gjorde det och jag var tvungen att klippa mig kort och sätta i en förlängning) och vägen tillbaka sen när man inser att man är fast är ett helvete, ett rent skärt helvete. Tro mig, du vill inte dit!

//En som fortfarande jobbar sig tillbaka

• Anonym

Räkna kalorier då.

Ät inte mer än 2000 så går du ner.

• Takex

Ja om du inte börjar hettsäta av hunger och är normalaktiv. Du kommer gå upp vikten omgående när du börjar äta igen. Tänk också på att du kommer få rätt dålig andedräkt så andas inte på folk.

Bäst är att äta mindre och att samtidigt röra på sug en bit mer. Då kan du gå ner några extra kilon utan huvudvärk, magont, påsar under ögonen och dålig andedräkt.

Men om du är smart så kan du lyssna på en erfarenhet och ta den till dig, du är ung det är inget snack om den saken. Du kommer aldrig vara så fin i kroppen som du är nu. Det kommer gå så snabbt och så kommer du vara äldre, vara några kilo tyngre tack vare t ex sambo eller bara av att ha en ekonomi som har utrymme för gott eller ha fått ett underbart barn. Då kommer du sitta och önska att du uppskattade kroppen som du hade och inte förstå hur du tyckte den inte dög.

• Petite Chérie

Ja, det funkar om du aldrig börjar äta vanlig mat igen. Så då får du leva på äpplen typ.

Varför ska du gå ner för? Du är normalviktig.

• Unknown23451

Alltså för mig är de fan värre, jag är typ 1,70 o väger säkert snart 70kg, jag är 13 och har seriöst funderat på samma sak för jag orkar inte se ut såhär. Jag har kollat på videor konstant om hur man kan gå ner i vikt snabbt, men då är det bara massa skit om att man ska tänka på att äta mindre och sånt. Jag fattar inte vart min vikt bara ökade och ökade då jag är väldigt aktiv. Min syster gjorde också samma beslut att svälta sig själv vid 13 års ålder. Nu är hon 15 och hon ser allmänt bra ut. Det kanske inte är det hälsosammaste sättet att banta, men för mig så känns de som det ända sättet för ett snabbt resultat. Skönt att nån känner igen sig i min situation

Svar på tråden Funkar det att svälta sig själv?