• Anonym

Funkar det att svälta sig själv?

Tänkte börja med det på måndag, att typ bara äta äpple eller gurka, sånt som inte innehåller något dåligt. Jag är trött på att vara så jävla fet och ful! Är typ bara 1.60 m lång och väger 55 kg helt sjukt, allt fett sitter på låren och magen och rumpan! Vill ner till 40-45. Men jag undrar vad finns det för konsekvenser av att göra så här, kmr mensen börja upphöra? Kommer den komma tillbaka om jag börjar äta igen ? Jag ska göra allt för att dölja det för min familj, i skolan ska jag bara gå ut när det e lunchdags och hemma ska jag gömma maten i en burk och kasta den så fort jag går ut.

• Svar på tråden Funkar det att svälta sig själv?
  • Anonym

Sluta löjla dig. Du har bmi 21, helt normalt.
    Och nej, det funkar inte att svälta sig. Du kommer gå ner 3-4 kg, sen vara så hungrig så du stoppar i dig allt, går upp de kilon du gått ner och det dubbla typ.
    Dessutom kommer du bli plufsig och uppsvälld och se fet ut. Min syster provade den där "dieten", åt bara yoghurt typ. Hon såg fet ut efter en vecka. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-18 01:58:07 följande:
    Sluta löjla dig. Du har bmi 21, helt normalt.
    Och nej, det funkar inte att svälta sig. Du kommer gå ner 3-4 kg, sen vara så hungrig så du stoppar i dig allt, går upp de kilon du gått ner och det dubbla typ.
    Dessutom kommer du bli plufsig och uppsvälld och se fet ut. Min syster provade den där "dieten", åt bara yoghurt typ. Hon såg fet ut efter en vecka. 

Jo jag vet att bmi 21 är normalt, men jag vill att det ska se fint ut också. Inte ha massa fett och sånt.
  • Anonym

Eller så asar du din lata röv ner på gymet och börjar träna, det ger både GOD HÄLSA och GOTT SJÄLVFÖRTROEBDE.

Och det är en livvstil du kan leva med utan att få diverse påföljder (sjukdomar osv som medförs utav självsvält) ... jag antar att i ditt huvud fantiserar du om ett smalt jag med tänderna kvar?    

• Anonym

Du bör INTE gå ner i vikt. Vill du ha bort fettet så får du börja träna. Du är ju inte fet liksom, så varför skriver du att du är fet? Skev kroppsuppfattning är vanligt bland er ungdomar. Du är väl inte mer än 16-18 vad det låter. 
    Nej, börja träna så byts fettet ut mot muskler. Du kommer gå upp i vikt, men i muskler. Du kommer se smalare och fastare ut. Svälter du dig så bryts musklerna ner och du kommer inte bli snygg. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-18 02:03:29 följande:

Eller så asar du din lata röv ner på gymet och börjar träna, det ger både GOD HÄLSA och GOTT SJÄLVFÖRTROEBDE.

Och det är en livvstil du kan leva med utan att få diverse påföljder (sjukdomar osv som medförs utav självsvält) ... jag antar att i ditt huvud fantiserar du om ett smalt jag med tänderna kvar?    

Det tar så lång tid att få se resultat då, men om man slutar äta så går det snabbare
  • Anonym

Ja visst, återkom gärna och berätta hur många dagar du lyckades att endast leva på äppel och gurka Solig

• Anonym

Räkna kalorier då.

Ät inte mer än 2000 så går du ner.

Svar på tråden Funkar det att svälta sig själv?