• fnatten

Hur lång tid för akut???

Hej!
    Var inne på akuten förra helgen med dottern som har råkat ut för körtelbuk (kanske även blindtarmen som spökar).

Läkarna kunde dock inte göra så mycket mer men sa att det skulle skicka en akut remiss till barn, och att läkarna på barn skulle ringa oss/få brev, dock har vi inte hört något mer.

Är det någon som vet hur lång tid på ett ungefär som det tar att få sin remiss? Dom skickade det akut till barn! Jätte tacksam för svar!!

• Svar på tråden Hur lång tid för akut???
  • Erfdgt

Jag har ingen aning, men är det akut, så bör det ju gå snabbt! Vi har alltid blivit inlagda på barn direkt om det varit akut. Det jag dock vet är att man i många fall måste ligga på själv, tyvärr. Ring, ring, ring och hör om barn fått någon remiss! Ring akuten (kan man det?) eller åk in på akuten igen (om dottern mår dåligt ännu).

• Mercurialis

En vecka låter ju som lång tid om det är akut.

När min yngste fick ljumskbråck, ringde de från Barnsjukhuset två dagar efter besöket på akuten och en vecka efter telefonsamtalet opererades han. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • fnatten

Tack så mycket, får nog ringa ännu en gång!

Tycker också en vecka är långt då de skulle skicka remissen akut förra lördagen. Vi låg inne under observation tis-ons förra veckan och var tillbaka igen på lördagen.. Är ju lite orolig ifall det är något mer som är allvarligt!

• Smulan1102

Hur många trådar hade du tänkt starta ang detta?! Ring sjukhuset istället!

Svar på tråden Hur lång tid för akut???