• fnatten

Blindtarmen?!

Hej!

Någon som har opererar bort sin blindtarm eller vet symptomen för blindtarmsinflammition?

Dottern har fått "körtelbuk" men är väldigt orolig ifall det skulle vara blindtarmen också då hon bara får ondare och ondare nu. Läkarna kunde inte hitta blindtarmen på röntgen och kunde därför inte avgöra om det är den också!

Min dotters symptom:
    -började med illamående
    -fick ont i vänstra sidan av magen
    -vandrade sedan över till högra sidan
    -dålig aptit (äter väldigt lite)
    -vill inte sitta/böja/gå då det gör extra ont
    -tempen ligger på 37,6 när hon har Alvedon i kroppen (hennes frisktemp är 36,4)
    -hängig & lite lätt huvudvärk

Hur var det för er/era barn?
    Jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden Blindtarmen?!
  • fnatten

Även öm runt naveln!

Någon som vet ifall det är blindtarmen på gång också?:(

• TaSe

Hon har absolut symtom som stämmer in på blindtarmen, men ingen här kan ju säga säkert. Hade det varit mitt barn skulle jag åkt in igen om det blev det minsta värre mot när vi var inne första vändan.

• Freja03

Testa att boja benen mot magen nar hon ligger pa rygg, det ar vad lakarna gjode med mig. Det ska gora valdigt ont. Nar jag hade det spydde jag hela natten men nar vi ringde in sa de vinterkraksjukan. Hade en tid hos vardcentralen nasta dag for nagot annat och da kollade de om jag hade infektion i mig eftersom jag inte madde bra. Det visade sig att jag inte hade det, och da blev det akut till sjukhuset...

• fnatten

Tack så mycket!

Hon sa att det gjorde ont när hon böjde benet mot sig.

Ringde läkarna i onsdags när hon kände värre smärtor, då sa dom att de inte kan göra så mycket mer, ringde igen i fredags då hon sa att smärtan låg på 8/10 . Vi får dock bara svaret att vänta på remissen..

Svar på tråden Blindtarmen?!