Äggdonation i Tjeckien?
Hej!
Är det någon där ute som har erfarenhet av äggdonation på klinik i Tjeckien kanske?
Hej!
Är det någon där ute som har erfarenhet av äggdonation på klinik i Tjeckien kanske?
Hej! Har inte gjort någon äggdonation ännu. Men kommer att göra en i början av nästa år på Gennet i Prag. Just nu väntar vi på donatorförslag. Mycket spännande! Är ni på gång att välja klinik?
Hej Willellie!
Vi har idag börjat kolla runt lite på nätet och ja, Gennet är en utav dem. Är ju lite billigare än Finland och mycket billigare än Spanien. Har du varit nere på kliniken så du kan beskriva den kanske? Vi kan väl hålla kontakten?
Vi har inte till 100 bestämt om detta blir nästa steg, kanske kör vi ett "vanligt" IVF i Malmö till. Har gjort några stycken under ett års tid...att det ska vara så f-bannat SVÅRT....!!!!
Ja, nog är det en berg-och-dalbana på många sätt.. men skam den som ger sig:) Ibland känns det som om all väntan kommer göra en tokig, men sedan hämtar man ny kraft på något konstigt sätt.
Min sambo och jag har tyvärr inte varit på kliniken, har haft svårt att hitta tiden till det och vi önskar så mycket att komma igång så snabbt som möjligt. Så lite av en chansning är det.. Men jag har googlat mycket och så långt är det positiv information jag hittar:) Och än så länge har jag fått snabba och tydliga svar från koodinatorn + haft kontakt via Skype, så hittills känns det som allt flyter på bra. Du får gärna komma med frågor om det blir så att ni väljer att gå vidare med äggdonation. Och jag håller gärna kontakten, man är ju lite ensam i allt detta..
Om ni kör ytterligare ett ivf, hur snart kan ni komma igång med det? Hur har du svarat på själva ivf-behandlingen, får ni fram många och bra ägg? Själv är jag en sk poor-responder:( med endast 2-4 äggblåsor som resultat varje gång.. trots maxdoser..
Kan nog köra igång ett IVF till när som, men behöver lite återhämtning ett par månader nu känns det som, så kanske i januari. Trodde det var totalkört med fler försök eftersom jag fyller 42 i december, men så var det ej så de på vår klinik. Är man bara inskriven så kan man få köra på lite till. Skulle bara behöva vinna på Triss snart typ...
Ang. ÄD så ska vi forska vidare lite och ja, jag är väldigt tacksam om vi kan hålla kontakten.
Jag får inte heller fram några mängder med ägg, men de som satts tillbaks har vid mer än ett tillfälle sett ut att vara tipptopp på utsidan...Sist var där 3 stora äggblåsor och 2 små.
Hej!
Jag har också haft kontakt med Gennet i Prag och har fått ett bra intryck. Mkt snabba o tydliga svar (o bra engelska). Jag har även mailat över makens spermievärden, som hon kollade med deras embryolog direkt. Tyvärr var de inte tillräckligt bra för att få deras behandlingsgaranti, men ändå bra med snabbt svar...
Vi har ändå bestämt oss för att gör ett andra försök hos AVA Riga, trots att det är dyrare. Detta pga att det är enklare att åka dit o bekvämare eftersom vi hittar o redan känner dem sen första försöket. Funkar det inte så blir det Gennet nästa gång. Det enda som förvånar mig där är att de verkar tycka att frysta spermier är ok, färska borde väl vara bättre?
Kram!
Henrietta01: Kul höra från någon mer som har positiva erfarenheter av kontakten med Gennet. Har nyligen haft en telefonkontakt med kliniken. Hade massa frågor ang de dokument vi ska skriva på innan vi drar igång på riktigt. Fick en telefontid snabbt, och det bästa är att de jobbar lördagar, så man slipper vara ifrån jobbet. Ang frysa spemier eller ej.. vi kommer absolut välja att göra färskförsök, måste väl ändå vara det bästa.. Sedan hoppas vi förstås på många fina embryon till frysen utifall det inte skulle funka första gången:). Ni är nöjda med Ava Riga? Vi valde mellan just Ava Riga och Gennet. När drar ni igång andraförsöket?
Bonifacio: Håller tummarna både för att ni lyckas med ert nästa ivf och att ni vinner på Triss :)
Hej igen!
Väntar sen nästan 2 mån på att komma i läge för ett andra försök. Kordinatorn Nikola fr Gennet mailade häromveckan o undrarde hur vi ville göra, o jag svarade att vi just nu har en paus men att vi nog kommer att försöka 1 gång till med AVA Riga, men just nu börjar jag känna mig lite fundersam, jag kopierar in det jag skrev i en annan tråd nyss, hoppas nån orkar läsa...
Willelie, när börjar ni? Fått behandlingsplan än?
Kram//Henrietta
Hoppsan, glömde klistra in enl ovan, men märkte sen att det inte gick. Det gick i alla fall ut på att AVA Riga föreslog en beh plan på 9 veckor.....från p-piller till ET, och jag har svårt att förstå varför den är längre än den förra. De pratar om att det beror på julsemestrarna, Jag frår nog be dem förklara en gång till, men blir lite sugen på att fråga Gennet vad de föreslår, men de kanske inte gör det utan att man skrivit på ?
Henrietta01: Har ni redan klart med donator hos Ava? Samma som vid första försöket? Tänkte eftersom ni fått behandlingsplanen. Vi har fått en behandlingsplan när det gäller mediciner, när och hur mycket under cykeln. Den fick vi innan vi skrivit på. Behandlingsplanen börjar när man hittat en donator åt oss, och jag antar att jag innan den påbörjas måste äta p-piller ett tag.. Vår förhoppning är att vara igång senast februari och hoppas verkligen inte att det ska ta 9 veckor då!
Ingen som går på Reprofit i Brno? De är ju jättebra och billiga.