• Bonifacio

Äggdonation i Tjeckien?

Hej!
    Är det någon där ute som har erfarenhet av äggdonation på klinik i Tjeckien kanske? 

• Svar på tråden Äggdonation i Tjeckien?
  • willellie

Har haft mailkontakt med Reprofit. Att vi inte valde dem beror på att de har en väntetid på ca 5 månader. Kändes  jättelänge att vänta.. men inser nu att månaderna tickar på snabbt, så 5 månader är inte så länge ändå. Isisisis, känner igen dig från andra trådar, du har lyckats hos Reprofit?

• Solis65

Jag var på Reprofit och har bara gott att säga om dem. Och om de har fem månaders väntetid nu så har de fått ner den rejält, det har varit nio-tio när jag gjorde 2010.

• willellie

Nu har man hittat en donator åt oss:). Världens bästa julklapp:):). Prel ET vecka 7. Så spännande!

• kaprifol66

Kan varmt rekomendera Reprofit! 5mån nu?! Det var 10månaders kö när jag behandlades där 2011. Ställde mig i kö där och gjorde under tiden behandl på annan klinik. De misslyckades och då hade tiden gått och jag var framme i reprofits kö. Hyfstat smidigt (och billigt) att resa dit. Man flyger antingen till Prag eller Vien. Från båda flygplatserna finns direktbuss till Brno.
    Lycklig förälder till liten dotter :)

• EmmaoPer
    Henrietta01 skrev 2012-11-27 21:59:47 följande:
    Hej!
    Jag har också haft kontakt med Gennet i Prag och har fått ett bra intryck. Mkt snabba o tydliga svar (o bra engelska). Jag har även mailat över makens spermievärden, som hon kollade med deras embryolog direkt. Tyvärr var de inte tillräckligt bra för att få deras behandlingsgaranti, men ändå bra med snabbt svar...
    Vi har ändå bestämt oss för att gör ett andra försök hos AVA Riga, trots att det är dyrare. Detta pga att det är enklare att åka dit o bekvämare eftersom vi hittar o redan känner dem sen första försöket. Funkar det inte så blir det Gennet nästa gång. Det enda som förvånar mig där är att de verkar tycka att frysta spermier är ok, färska borde väl vara bättre?
    Kram!
    Vad innebär behandlingsgaranti? Kan man få ngt sådant på vissa kliniker? 
  • EmmaoPer

Finns det ngn i denna tråd som vet om man kan göra ÄD i Polen, har ni varit i kontakt med ngn klinik där? Ni som skulle till Tjeckien, har har det gått där? Vad är skillnaden i pris mellan Tjeckien och Riga?

• isisisis

Det finns Invicta och Invimed i Polen.De är jätteduktiga.Har blivit gravid bägge gånger jag varit på Invicta.
    Speciella i sin uppläggning dock,och lång väntetid.
    De kräver blodprovskontroller både före och efter  i komplement till ultraljudsmätning av slemhinnan.
    Billigast och nogrannast är mitt omdöme.

• isisisis

Jag har varit i både Tjeckien,Riga och Gdansk.Gdansk och Brno klart bättre än EGV.

• EmmaoPer
    isisisis skrev 2013-02-16 09:28:29 följande:
    Det finns Invicta och Invimed i Polen.De är jätteduktiga.Har blivit gravid bägge gånger jag varit på Invicta.
    Speciella i sin uppläggning dock,och lång väntetid.
    De kräver blodprovskontroller både före och efter  i komplement till ultraljudsmätning av slemhinnan.
    Billigast och nogrannast är mitt omdöme.

Har nu varit i kontakt med Invicta i Polen, det kostar bara ca 25 000 kr. Vet du varför det är så mycket billigare där? Man blir ju lite skeptisk. De skrev att deras procent att lyckas är runt 60 %, är det bra siffror?

Enligt dem så är väntetiden bara 3 månader. Så jag undrar varför det verkar vara så få här på FL som inte funderar på ÄD i Polen?

Hur många ggr behövde du åka till Gdansk totalt? Jag har haft en IVF-läkare här i Sverige som erbjudit mig hjälp om jag vill göra äggdonation utomlands, vet du om funkar för Invicta så att man slipper resa så många ggr?

Hur många ggr måste man åka till klinikerna i Tjeckien? 
Svar på tråden Äggdonation i Tjeckien?