• Marcus1977

Trötta barn?

Bara en nyfiken fråga: När går era barn och lägger sig på vardagar,om dom ska till förskola dagen efter? Min 5-åring brukar jag få isäng vid ca 19-1915. Vi går sedan upp 06.30 på morgonen efter. Då är han oftast helt förstörd,och det går knappt att få upp honom. Men jag kan ju för 17 inte lägga honom tidigare? Så fort Bolibompa börjar så ska han isäng ungefär? Bara lite nyfiken hur andra har det.

• Svar på tråden Trötta barn?
  • Marcus1977

Dessutom är han oftast rätt pigg när jag lägger honom. Det känns verkligen som att han går och lägger sig så tidigt som det bara går. Skulle jag lägga honom tidigare skulle han ändå ligga vaken.

• Mercurialis

Nu när det äntligen är mörkt på kvällarna igen, så somnar barnen (3 år och 5,5 år) vid 19.30-20.00. De vaknar vid 5-6-tiden på morgonen även om de hade kunnat sova till 6.30 för att hinna till förskolan vid 7.30.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Queenie70

Min 4 åring somnar vid 8 och kliver upp med mig vid halvsex fast han inte behöver.

• Nano07

5åringen går och lägger sig kl 19 men då blir det barntv först (vi har inga tv-kanaler utan sätter på en film eller liknande). Somnar gör hon vid ca 20-20.30 och går upp vid 7.00 som tidigas (jag är hemma med en liten bebis också :))

Det ska tilläggas att jag väcker henne vid 7 (om hon ska till dagis vilket hon älskar), ska hon int dit får hon vakna när hon vill och det brukar bli mellan 8-9. Sen är hon riktigt kvällsmänniska och kan lätt vara vaken till 22 :)

• Marcus1977

Det låter ju som vi har det snarlikt. Ha funderat över att han är så trött på morgnarna. Det är förmodligen någon fas nu,de växer ju så de knakar etc.

• viseversa
    Marcus1977 skrev 2012-11-18 11:38:41 följande:
    Det låter ju som vi har det snarlikt. Ha funderat över att han är så trött på morgnarna. Det är förmodligen någon fas nu,de växer ju så de knakar etc.
    Kan tillägga att min 5 åring också är trött på morgonen=)
  • ModestyBlaze

Min son lägger sig 19 och sover till 07 och är 6 år. Min filosofi är att om man är trött när man vaknar på morgonen och blir väckt ja då lägger man sig för sent. VIssa behöver lätt 1 timme på sig att varva ner och känna sig trötta. Så lägga tidigare är mitt råd.

Jag ser dagligen massa barn alldeles mörka under ögonen pga för lite sömn. Jättetråkigt att se.  

Svar på tråden Trötta barn?