Förbättra oddsen vid IVF!
Hej, tillväxthormonet som hänvisas till i inlägg på första sidan i denna tråden vad är det för något? Det är inte dhea? Är det någon här som testat det om det är något annat som avses än dhea?
Hej, tillväxthormonet som hänvisas till i inlägg på första sidan i denna tråden vad är det för något? Det är inte dhea? Är det någon här som testat det om det är något annat som avses än dhea?
Tack för svaret cff, intressant! Tillhör gruppen lågt amh av de som nämns. Berätta gärna om du får ngt gensvar av din danska läkare gällande detta!
Vet inte MRE för har aldrig kommit så långt ännu, men tänkt att insisitol är väl främst för att hjälps äggen att dela sig och det är ju redan gjort, q10 är ju främst för att förbättra äggkvaliten gjort så hade nog inte vågat ta mer än vad som rekommenderas för gravida iaf. Omega 3 däremot har jag hört är lite blodförtunnande vilket jag tror kan vara en liten fördel. De kan ju ge lätt blodförtunnande meddel till sådana som lätt får missfall. Men som sagt har ingen aning egentligen, kan du inte fråga kliniken?
Kan tipsa om att det finns bra glutenfripasta samt pasta som är gjord på enbart mungobönor eller enbart svartabönor som faktiskt smakar som pasta ändå. Även hittad goda nudlar som är gjorda på sötpotatis och bovete. Så det finns alternativ för pastaälskare : )
Jag är glutenintolerant så kör glutenfritt så klart... Glutenfripasta och bröd etc kan man hitta i vanliga mataffärer finns ofta en glutenhylla och en frys om man frågar. Pastan på bönor hittade jag i en eko butik i Gbg men har sett dem i vanliga affärer med kommer dock ej ihåg vilken... Men märket är alaeco kolla www.alaeco.se Fantastiskt gott bröd, knäckebröd och müsli som är både glutenfritt och lchf finns på ewalie kolla hemsida för vilka butiker som säljer deras produkter.
Jag äter dock laktos, funderade på att utesluta det ett tag men det blev för jobbigt tyckte jag. Träffade också en akupunktör enligt TCM och hon tyckte jag kunde äta det om jag inte mådde dåligt av det. Men det är säkert lite olika för alla vilken typ av kost som är bra... Jag har generellt försökt äta nyttigare och minska på sockret, svårt för var en riktig sockerjunky innan. Dock är jag inte hyper äter om sötsaker om jag är bortbjuden men köper ej själv. Alkohol och kaffe har jag slutat helt med. Dricker istället Roobius te, hoppas det är ok men vet ej säkert...
Ja jösses det är mycket tillskott :) Finns det någon anledning till att du begränsat intaget av q10 till 200 mg? Jag har läst att doser över 500 mg rekommenderas (fertilitetsguiden). Själv tar jag nu 999 mg som är en framtagen megados för kvinnlig fertilitet för att förbättra äggen heter ovoenergen.
Ok osäker på vad mina är trodde det var ubiquinol också men ser när jag kollar att det faktiskt bara står q10, inte vilken form den är i...