Förbättra oddsen vid IVF!
Polly: Helt ny i tråden, men har också haft rätt dåligt med ägg vid IVF.
Jag vet inte hur det fungerar i Stockholm, men nog måste ni ha rätt att byta läkare och/eller klinik? Precis som Cathy skriver skulle jag rekommendera Falun - de är nytänkande, de lyssnar på det man har att säga (även om man ibland får tjata lite för att de skall ta sig tid) och de är flexibla. De jobbar med både DHEA och melatonin, men jag tror att klinikerna är väldigt fristående från varandra. 
Att fortsätta att göra samma sak om och om igen och tro att man får ett annat resultat är ju slöseri med pengar, och du har rätt till en second opinion enligt lag. Detta bör gå att ta via landstinget och helt enkelt säga att du anser att läkaren har fel, du vill ha en second opinion av en annan läkare och du anser att läkaren slarvar med landstingets pengar. Försök att göra allting så formellt så möjligt, genom brev/mail med relativt proffsigt språk så att du har det sparat.
Här är det inte klinikens läkare utan landstingets egna läkare som avgör försöken. Man har rätt till tre stycken och de trodde jag man hade rätt till oavsett vilka chanser man har eller inte har. 
Tycker också att du skall begära ut dina journaler (det har du laglig rätt till en gång per år, tror jag) och sedan se till att det finns inskrivet i journalen att du har gett läkaren studier som visar på andra behandlingsprotokoll och att läkaren sagt att dessa inte hjälper pga av...? 
Läs på så mycket du kan om dina rättigheter. Det är ett tråkigt sätt att göra det, men ibland måste man visa att man inte accepterar vad som helst och att man faktiskt är betalande kund, oavsett om det är landstinget eller man själv som betalar fakturan.  
(Rent praktiskt undrar jag också om det inte är så att Gonal-F och Puregon är likadana, medan Menopur innehåller ytterligare ett hormon och att det därför kan vara värt att prova Menopur om man tidigare fått sämre resultat... så var det iaf för mig när jag hade kört Puregon på första, då bytte vi till Menopur och fick bättre respons.) 
Hoppas du kan få den hjälp du bör ha! Det är tillräckligt kämpigt ändå utan att läkarna skall behöva motarbeta en.