mian04 skrev 2013-01-28 14:21:36 följande:
CFF: Vet du vad det kostar att få hjälp av amh-proffsen i New York? Är det mycket dyrare än Danmark. (Är också singel och på denna resa själv).
Ja, mycket dyrare. De har ett paket för upp till 4 cykler (inklusive eventuella avbrutna cykler) för patienter med "severely diminished ovarian reserve" (defined, at all ages, as anti-Müllerian hormone (AMH) level below 1.05 ng/mL and/or follicle stimulating hormone (FSH) level above 12.0 mIU/mL. In addition, patients have to 2) have had two 
failed IVF cycles elsewhere or at CHR). Det kostar 39.500 USD exklusive mediciner, lab-testkostnader och eventuell narkos vid äggplocket (
se här) plus såklart resor och boende. Dock står det på ett annat ställe på deras hemsida (
här) att långväga patienter inte betalar CHR för de delar av behandlingen som sker på hemorten, så jag antar att man kan få någon sorts rabatt för det. Ytterligare ett villkor är att man inte får göra uppehåll mellan behandlingarna (max 1 månad) - de hävdar att man får bäst resultat om man behandlar varje cykel, utan uppehåll.
 Utöver ovanstående behöver man som singel också betala för donatorsäden. Jag hade förut en lista på amerikanska spermabanker (man får tyvärr inte använda sina danska donatorer - trist eftersom jag tycker att jag har knutit an till dem ganska väl vid det här laget - har ju hållit på i drygt två år vid det här laget 

), men just nu hittar jag bara 
http://ny.cryosinternational.com/private-customers.aspx.