Jag provade med min son som nu är vuxen. Han var 5:e barnet och jag tyckte redan på BB att det verkade som om han hade ont någonstans, speciellt när man la honom på rygg.
Gnällig och olycklig var han hela tiden, stillsam och försiktig. Sov oroligt på nätterna, gnällde och vaknade till var och varannan kvart. Ont i magen, tålde inte mjöl, mjölk ägg frukt mm.
Gick till kiropraktor när han var två år, på den tiden fick kiropraktorer inte ta betalt för behandlingar men fick tag på en som behandlade gratis. Trodde inte riktigt på det men var desperat då jag såg att han inte mådde bra.
Första behandlingen var hemsk! Ljudet när han blev "tillrättalagd" var vidrigt att höra. Efter tre behandlingar var han bra, kunde äta allt, kunde springa och hoppa, något han aldrig gjort tidigare. Från att ligga på den undre kurvan växte han så det knakade, både längd och vikt, efter ett år låg han på den övre kurvan precis som sina syskon. Idag är han över 190 och har varit väldigt frisk, pigg och glad hela tiden.
Han hade en låsning i höften enligt kiropraktorn, förmodligen hade det suttit sedan födseln. Det märkliga var att trots att han var så liten så man hade svårt att förklara vad som skulle ske så var han inte rädd inför de kommande behandlingarna.
Skulle jag höra denna berättelse av någon annan så skulle jag ha svårt att tro på det men så här var det för oss. Under åren har jag funderat mycket, först hade jag dåligt samvete som inte kommit iväg tidigare, senare har jag ofta tänkt på hur hans liv hade blivit om vi inte kommit iväg.
Ibland så tror jag att det var som de inom den traditionella vården sa, en tillfällighet. Att jag manipulerade honom till att bli friskare hur jag nu gjorde, är bara så tacksam att han blev fri från alla besvär. Kommer ihåg min lycka när jag gav honom den första glassen, och naturligtvis hans lycka, han som aldrig fått smaka sånt. Resultatet blev att jag fick ett barn som åt allt, allt ville han smaka och sa "det tycker jag om" så fort det var något nytt. En enda sak har han under åren ratat och det är brysselkål!
Ett par gånger har han fått behandlingar av kiropraktor, nu vet han att han måste gå iväg för behandling då och då, med ett par års mellanrum.