• Sten Mjuk

Apple TV är det bu eller bä?

Verkar vara ett begränsat utbud?

• Svar på tråden Apple TV är det bu eller bä?
  • Marilyn

Vi har skaffat netflix. Bra utbud till 4-åringen. Ganska gamla filmer och serier för oss vuxna, typ från 2011. Det bör dock bli bättre så vi kör på detta ett tag.

Många tv-kanaler kräver att man ska vara premiummedlem för att man ska kunna spela vissa program via appletv. Även enklare att sitta med tex ipadens appar och sedan koppla upp sig på appletvn än att söka på tex youtubeappen på själva tvn.

• Nerfherder

Jag gillade den inte. Jag köpte en och blev djupt besviken på bildkvalitén. 1080p nerd som jag är trodde jag att det skulle vara högre klass på dessa på Itunes. Men de var gryniga och ljudet dåligt... Det går iaf att streama spel från iphone och ipad till den så det är ju ett plus...

• hannis

Jag är jättenöjd med vår Apple tv! Vi tittar på TV4 play och svt play, filmer och serier från swefilm, utländska kanaler på filmon.com, på youtubeklipp mm. Bildkvaliteten är helt ok tycker jag.

• Studentpappa

En jailbreakad Apple TV2 är bra, trean har ingen lyckats knäcka än och den har funnits länge..
    Köp en annan mediaspelare+NAS så är du inte låst till något samtidigt som du har en backup till all data i hemmet. (Bilder, dokument osv)

• tomcat67

Min lösning: En mac mini med "Plex" som pratar wifi med en NAS. Funkar klockrent och trasslar *aldrig*. Kan dessutom pausa filmen, stänga av tv:n och fortsätta titta i sängen på paddan eller telefonen. Kostar så klart mer än en ATV, men funkar som en dröm. :) Värt pengarna. 

• putten
    Studentpappa skrev 2012-11-19 16:43:28 följande:
    En jailbreakad Apple TV2 är bra, trean har ingen lyckats knäcka än och den har funnits länge..
    Köp en annan mediaspelare+NAS så är du inte låst till något samtidigt som du har en backup till all data i hemmet. (Bilder, dokument osv)

Sjukt sent svar, men: fel fel fel. Jag har inte jailbreakat min Apple TV 3 och GISSA om jag streamar från mitt NAS? Klart jag gör. Jag har ett Netgear ReadyNas Ultra4. Kolla in detta och följ instruktionen så är det bara att tuta och köra. Jailbreak är i min värld skit. Det ska funka utan sånt tjafs och det gör det nu;

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/70190-plexconnect-on-a-nas-drive-readynas/

• putten
    tomcat67 skrev 2012-12-03 11:51:44 följande:
    Min lösning: En mac mini med "Plex" som pratar wifi med en NAS. Funkar klockrent och trasslar *aldrig*. Kan dessutom pausa filmen, stänga av tv:n och fortsätta titta i sängen på paddan eller telefonen. Kostar så klart mer än en ATV, men funkar som en dröm. :) Värt pengarna. 

Se mitt svar till studentfarsan. Plex finns för ATV med. Beroende lite på vilket NAS man kör är det bara att köra. Hur enkelt som helst. Länken igen;

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/70190-plexconnect-on-a-nas-drive-readynas/

Svar på tråden Apple TV är det bu eller bä?