Inlägg från: BusJohanna |Visa alla inlägg
  • BusJohanna

Råd önskas

Stackars barn! Och du.. Jag har alltid fått höra att om barnet är över fem år ska den "nya" partnern vars sparsam med att vara den som sätter regler och domderar. Det kan få jobbiga psykologiska följder med en pojke som mår dåligt och rebellar extra mycket.

Har en som sedan ett tidigare förhållande men som dock var över fem och vi är noga med att det är mina regler först och främst men att vi är eniga och jag backar alltid upp min man inför sonen. Men vi pratar om reglerna innan och han får bara komma med förslag till regler, det är mina regler som gäller.

Det låter lite som om din sambo kör med dig. Det är ditt barn, och barn måste få vara barn. Det är inte lätt att vara tonåring. Småaktigt att peta på såna småsaker.

Och att behöva väna ute i flera timmar?? Det skulle jag klassa som försummelse/misshandel.

• BusJohanna

Sätt hårt mot hårt - vill du att jag och mitt barn bor här?

Att han är grinig får inte gå ut över din son. Du är ansvarig för att skydda ditt barn först och främst.

• BusJohanna

Syftade på att din sambo verkar väldigt grinig och utan förståelse för ett barn i tonåren.

När jag skrev om regler syftade jag på att de regler man nu väljer att sätta upp i ett hem där det finns barn med som inte är bådas bör föräldern vara den som sätter ramarna.

Tycker att din sambo ska komma till dig med sina åsikter, men om Din son ska ha regler så ska Du sätta dem och stå bakom dem. Gör det i samråd med sambon men låt inte honom (sambon) köra över dig. Det låter inte på dig som att du håller med din sambo och det verkar som om det är han som styr och ställer med Ditt barn. Dessutom på ett sätt som inte är särskilt snällt och ganska kränkande (syftande på att bli tvingad att stå utanför sitt hem och vänta i flera timmar på att få komma in) 

• BusJohanna

haha förlåt! då förstår jag att det blev förvirrat. Menade henne då. men fortfarande samma sak som gäller. Du måste ha sista ordet när det gäller ditt barn.

Förlåt igen.. klantigt av mig.  

Svar på tråden Råd önskas