Inlägg från: Alexis4 |Visa alla inlägg
  • Alexis4

Svag / ostadig nacke???

Hej! Är rätt ny på denna sida men har läste en del i forumet. Önskar dock lite råd och tankar från er andra. Min dotter på nio veckor är så svag i nacken upplever jag. När hon sitter i mitt knä faller huvudet framåt mot bröstet, likaså när man lyfter upp henne. Hon verkar inte orka lyfta upp det. Läkaren på två månaders kontrollen konstaterade också att hon är svag i nacken, men sa att det säkert kommer. Kan dock inte sluta oroa mig! Hon gillar heller inte bli lagd på magen. Skriker och lyfter endast mycket lite och kort och ryckigt. Tycker att andra barn i samma ålder ser så mycket stadigare ut i kroppen och ryggen... Någon annan med erfarenhet av bebis som varit /är svagare i nacken? Tacksam för svar...

• Svar på tråden Svag / ostadig nacke???
  • Alexis4

Tack för tipset. Har dock provat men går inget vidare. Gäller kanske att kämpa på ett tag. Var er bebis också svagare i nacken som liten?

• Alexis4

Tack snälla ni för tipsen. Ja hon gillar bli buren men hänger med huvudet på axeln. Gör ibland små ryck och lyfter. Hon är dock en liten fröken som älskar att sova mycket så det gäller ta tillvara den vakna tiden ;). Någon mer som haft bebis med svag nacke?

• Alexis4

Tack för tipsen. Har haft henne på min mage och ibland lyfter hon på huvudet, men annars inte alls. Så hon är väl den nöjda och lite bekväma fröken :)

• Alexis4

Å tack! Så skönt att höra om era erfarenheter! Så lätt att oroa sig... Så mycket prat om vad de ska kunna då och då att man nästan glömmer bort att de är små egna individer med olika personligheter. Vi vuxna är ju inte precis gjutna i samma form heller :).

• Alexis4

Hej igen! Lite mer undringar om detta med nacken... Min flicka har nu blivit tre månader. Hon lyfter huvudet rätt så bra i magläge korta stunder och är även nöjd ett tag på mage. Men - när jag bär henne lyfter hon inte huvudet från min axel. Och när jag sätter henne i mitt knä faller huvudet ner mot bröstkorgen och hon får inte upp det igen... Ibland känns det nästan som om hon inte vill lyfta upp huvudet. Någon med erfarenhet , tankar kring detta? Kan visst inte suta oroa mig...

• Alexis4

Vår lilla har flera syskon så därför har hon tidigt fått vänja sig vid att ligga på golvet. Där ligger hon på rygg och tittar sig omkring. Numera lägger jag henne även en stund på mage när hon är pigg. Men i famnen sjunker hon verkligen ihop... Försöker minnas mina äldre barn som små, men man glömmer så fort! Flyga har jag provat men ännu inte populärt...

Svar på tråden Svag / ostadig nacke???