Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

Svag / ostadig nacke???

Min äldsta var också väldigt klen i nacken som liten. Han hatade att ligga på mage, men dt gick bättre när han fick ligga på skötbordet och öva än om vi hade honom på golvet. Han var drygt 6 månader innan han kunde sitta stadigt i en barnstolar och äta. När vi började med smakisar så fick han sitta i knät eftersom han var så instabil. Men vad gör det? Det där ordnar till sig med tiden. Det gick tex fort för honom att börja gå, men det tog 4 månader för honom att våga ta första krypsteget, han stod och gungade i 4 månader den lille fegisen. Han kröp sen i en månad och sen började han gå, en månad senare hade han fått upp farten ordentligt och småsprang( på bebisars vis). Han har även varit sen i talet och kunde vid 2,5-årskollen bara namnge ett föremål och då med bebisordet. Vid återkontrollen ett halvår senare kunde han alla saker med rätta orden. Personligen har jag inte stressat upp mig över något sånt, det kommer när det kommer. När han är 50 kommer ingen att bry sig om ifall han var svag i nacken som bebis eller om var sen med talet. Lillebror är även han sen i talet, tom värre än brorsan men så länge de är friska och glada finns det ingen poäng att lägga energi på det.

Svar på tråden Svag / ostadig nacke???