• Carolinalovetobias

Svårt att få till plankan varje dag? Jag också! Peppa/utmana varandra fram tills jul?

Ja som rubriken lyder.
    Jag skulle verkligen behöva få till plankan / andra statiska övningar varje dag för att träna upp mina inre magmuskler.. Och jag tänkte om de fanns någon mer därute som också har svårt att få plankorna gjorda?
    Man kanske kunde sparka varandra i rövarna lite så man kanske kan få till de där jävla övningarna?? :P

Lite förslag??
    Kom gärna med bättre förslag ;) haha..

1 Å om man inte gör de en dag så får man göra dubbla/ta igen nästa dag eller få ett straff här i tråden? :P Tex avslöja en hemlighet om sig sj?
    2 eller böta 50 kr till sin sambo för varje gång man inte gör det :P
    3 att vi kanske kör 4 veckor och utmanar oss själva och gör det lite svårare varje vecka.
    Tex 2:a veckan kör vi plankan med hjälp av balansboll?
    4. att vi alla lägger in före och efterbild på våra magar här i tråden??

Hoppas ngn vill haka på?? Hjälp mig att skapa den bästa plankanutmaningen!! Kom igen nu :) Vi kör fram tills jul, till att börja med ;)!

• Svar på tråden Svårt att få till plankan varje dag? Jag också! Peppa/utmana varandra fram tills jul?
  • Carolinalovetobias

Ok, härligt grappa! Hur tycker du vi ska lägga upp det :) har du något förslag? Ska vi mäta våra magar och lägga in mått en ggr i veckan? Å ta en före bild men den kan man ju lägga upp när man även har efterbild? =) Ska vi göra plankan 1 eller 2 ggr per dag? Såklartfår mman göra mer!

Hejja! Vilken dag ska vi köra? From ida? Eller från 24:e?

• stingrocka

Skitbra initiativ!! Jag tänkte köra tävling med min bästa vän (vi är träningsnördar), på så sätt att vi kör plankan varje dag. Tar tiden och skickar iväg det som sms till varandra.

Den som inte skickat sms en dag får som straff att lägga på lite tid nästa dag!!

• Carolinalovetobias
    stingrocka skrev 2012-11-21 08:33:50 följande:

Skitbra initiativ!! Jag tänkte köra tävling med min bästa vän (vi är träningsnördar), på så sätt att vi kör plankan varje dag. Tar tiden och skickar iväg det som sms till varandra.

Den som inte skickat sms en dag får som straff att lägga på lite tid nästa dag!!

Bra det =)
    Lägger in mina mått nu :)

Start: 21/11
    Midja:75 cm
    stuss: 92 cm

Nu gjorde jag precis vanliga plankan 3 x 1 min här på köksgolvet. Hua, vad jobbigt det var =) Men jag vill verkligen få in putmagen /bättre hållning och jag hoppas verkligen ni kommer peppa mig till tusen här inne =)

• Carolinalovetobias

Vet inte vad som hände men gjorde la mig på golvet igen och gjorde sidoplanka 30 sec x 3 på varje sida! =)
    Hoppas motivationen håller i sej =)

• stingrocka
    Hermioney skrev 2012-11-21 13:25:33 följande:
    Fortfarande ingen som vill förklara vad plankan är för övning?
    Kolla på youtube, lättare att du ser själv än att man ska förklara.
  • Afasi

Här är jag gärna med. För 13 månader sen fick jag en mycket vacker son. Nu finns det inga ursäkter längre, måste stärka inre magmusklerna! Dom är så klena att det är svårt att få till plankan men det är ju bara en fantastisk anledning till att va en del av denna utmaning! Nu blir det plankan-position!

• Carolinalovetobias
    Afasi skrev 2012-11-27 07:52:39 följande:
    Här är jag gärna med. För 13 månader sen fick jag en mycket vacker son. Nu finns det inga ursäkter längre, måste stärka inre magmusklerna! Dom är så klena att det är svårt att få till plankan men det är ju bara en fantastisk anledning till att va en del av denna utmaning! Nu blir det plankan-position!
    Åh va skönt att läsa att de mer än ja som har skjutit på att stärka upp inre bålmusklerna ett tag!! Min son är 15 månader! Tänk va skönt om man kunde få in det som en daglig vana!! Nu har det inte blivit plankan på några dagar men idag ska jag göra den!!
    elinaehn skrev 2012-11-27 08:09:21 följande:
    Åh jag vill vara med!
    Kul att ni vill hänga på!!

Va tycker ni tjejer ska vi ta före och efterbilder på våra magar/hållning?

• Afasi
    Carolinalovetobias skrev 2012-11-27 08:36:11 följande:
    Åh va skönt att läsa att de mer än ja som har skjutit på att stärka upp inre bålmusklerna ett tag!! Min son är 15 månader! Tänk va skönt om man kunde få in det som en daglig vana!! Nu har det inte blivit plankan på några dagar men idag ska jag göra den!!

Hehe det är ju inte så lätt när man har smått som gärna inte låter en träna ifred! Försökte när han var ca halvåret men det funkade inte, han bara skrek! Sista veckan har jag verkligen lyckats få in en kort stunds träning på morgonen innan jag gör mig i ordning. Jätteskönt! Man får tänka att även 5-10 minuter om dagen gör skillnad Glad
Svar på tråden Svårt att få till plankan varje dag? Jag också! Peppa/utmana varandra fram tills jul?