• Winterfell

GPS-övervakar du din familj?

Enda gången jag tycker övervakning är berättigat är när en person utgör en fara för sig själv, t ex dementa på fri fot eller tonåringar med psykiska problem eller självskadebetéende. 

Men alltså, nej, jag skulle verkligen inte övervaka min familj på det sättet.  

• Winterfell
    Mariohn skrev 2012-11-20 19:51:30 följande:
    Men allvarligt. Förstår du på allvar inte att det inte går att ringa alla gånger? Jag tappade all respekt för dig nu. Ska jag dra upp Engla igen? Eller den tioåriga flickan som försvann förra veckan? Sicka stolpskott som inte bara ringde någon. Skärp dig nu tack. 

Det är inte fårga om att inte lita på eller skita i att uppfostra. Det är fråga om att ha möjlighet att lägga märke till om barnen avviker från den plats de bör befinna sig på ofrivilligt.  
    Och därmed ändrar jag min ståndpunkt. Vid närmare eftertanke så är det ingen dum idé, vi lever i ett hårdare klimat än när man själv var yngre, och jag hade inte tagit med det i beräkningen.
    Jag kommer nog ha detta på barnen när de börjar röra sig ensamma mellan hem och skola, upp till tonåren någon gång. Därefter får man diskutera saken med dem. 
Svar på tråden GPS-övervakar du din familj?