• PinkSugar

Gå ner i vikt genom promenader

SoStylish skrev 2012-11-21 18:23:04 följande:
    Bara för lite referens nu. Jag och TS är ungefär lika gamla, lika långa och väger ungefär lika mycket. Jag gick nyss en runda på 3,27 kilometer (enligt RunKeeper). Den rundan tog mig 31 minuter och jag förbrände 333 kalorier. Höll en snitthastighet på 9,38 minuter per kilometer. Skulle jag gå den rundan en gång om dagen så är det iallafall
    2331 kalorier i veckan, och det på bara 30 minuter om dagen. Så, alla dessa små trettiominutrarna av motion som man kan klämma in i vardagen gör mer än vad man kan tro :)
    What?
    Jag går 6,6 km på 106 minuter och bränner 350 kcal enligt Runkeeper Obestämd Väger 65-66 kg 
  • PinkSugar
    SoStylish skrev 2012-11-21 19:19:56 följande:
    Vad mäter du kaloriförbränningen med?

6,6 km på 106 minuter ger ca 16 min/kilometer istället för 9 min/kilometer som jag höll på min runda. Du håller ett mycket lägre tempo vilket påverkar väldigt mycket.
    Blev fel, 1 timme och 6 min vilket ger 10 minuter/km
    Snabbaste rundan (samma runda) så gick jag på 9:27 minuter/km och brände 361 kcal
  • PinkSugar
    SoStylish skrev 2012-11-21 20:52:39 följande:
    Hur mäter du förbränningen?

Jag brukar förbränna runt 550 kalorier när jag går en annan runda som är ca 6 kilometer och jag går i ungefär samma tempo som idag. Men hur mycket man bränner är ju individuellt och många faktorer spelar in t.ex. vikt, ålder och kondition.
    Hur då mäter? Den är inställd på Walking och har ställt in kön, ålder och vikt
  • PinkSugar
    SoStylish skrev 2012-11-21 23:14:46 följande:
    Den? Mobilen eller?

Jag mäter med pulsklocka och får då en mer exakt siffra på puls, kaloriförbränning osv.
    Appen i mobilen ja
Svar på tråden Gå ner i vikt genom promenader