grejsimojsen skrev 2012-11-19 15:43:34 följande:
Usch för att räkna kalorier, det känns verkligen jättekrävande. Då måste man ju väga och greja och jag vet inte om jag har tålamod för det. Och sen är jag ju såååå dålig på att äta vid regelbundna tidpunkter. Det är typ Lunch och middag som blir ungefär samma tid + - en timme. Frukost blir olika eftersom jag har föreläsningar olika tider varje dag.
Sen är jag en latmask och kommer inte upp så jag hinner ta 60 min promenad innan frulle och hinna duscha och så innan föreläsningar. Men tydligen ska ju det vara bäst. Men jag vet inte hur jag skulle klara av det :-/
Tror ni 30 min promenad är för lite om dagen för att gå ner i vikt (som sagt ibland blir det typ 50) ?
Att räkna kalorier är faktiskt inte så himla krångligt bara man ger det en chans. Köp en liten hushållsvåg och ha en miniräknare framme och skriv ner allt när du vägt det så kan du bara kolla dina anteckningar till nästa gång istället för att hålla på att väga om allt :) Man lär sig kalorimängden i de man brukar äta ofta väldigt snabbt så då går det på ren rutin!
Att äta regelbundet eller gå på promenad innan frukost är ingenting du behöver haka upp dig på för det är ingenting som väger tungt när det kommer till viktnedgång!