• Mibi

Ni som har 3,4 eller fler barn...Hur bor ni?

Hej!

Jag undrar bara hur ni med minst 3 barn bor? Lgh? Hus? Hur många kvm? Rum? etc?
    Jag är lite nyfiken bara Skäms
    Tack!

• Svar på tråden Ni som har 3,4 eller fler barn...Hur bor ni?
  • Majsan70

Hyreslägenhet 4 rum o kök. Jag min man son 20 år, dotter 17 år och dotter 9 år. Där bor även en hund och 6 katter.

• lövet2

När 4:e barnet föddes, så hade vi 4 r o k i en 1½-plansvilla. Vi byggde då övervåning där det tidigare bara var en kallvind, och sedan dess har vi haft 7 r o k. Om jag minns rätt, så är det 140 kvm boyta, och så får man väl lägga till 20 kvm under snedtaken på övervåningen (det räknas inte om det är mindre än 1.20:s takhöjd).

Vi tyckte vi bodde ganska rymligt just när övervåningen var nybyggd, men så småningom blev det lite trångt i alla fall. Ungarna blev fler och större, och så har vi alltid lyckats ha en eller annan extra tonåring som bor här ...

• IdaH83

Villa. 1 1/2 plans. Plus källare som är under inredning. 165 kvm. 5 rum. 3 sovrum.

• Kusin Vitamin

Vi har tre barn, plus en tonåring varannan helg. Bor i radhus på 144kvm, fem sovrum. Tonåringen har ett sovloft inne i vårt datarum, så det är hennes rum när hon är här.

• Marnet

Villa med 150kvm boyta. 5 sovrum o 6 barn varav 4 bor på heltid o två varanna helg!

• brage

Än så länge 3 barn, snart 4... Vi har just flyttat in i en 4:a på 110 kvadrat.... Trivs jätte bra!!

• rosendal

Snart tre barn. Villa 330 m2 (inklusive källare). Nio rum, kök och källare. Låter galet stort när jag skriver det men det känns alldeles lagom :).

• pigglet

3 barn. Villa 104 m2, söker något större så barnen kan sova i varsitt rum. Barnen är 5-10 år.

• Dr Mupp

Fyra barn (2-9 år)

Radhus 4 rok, 101 kvm. Åt skogen för litet.  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Ni som har 3,4 eller fler barn...Hur bor ni?