NoA22 skrev 2013-01-09 17:36:56 följande:
Nu har startskottet gått för mig. Började spruta igår, så än så länge har jag inte hunnit fått några bivärkningar. Men jag är väldigt nervös för vad som kan komma. Hoppas man slipper bli en klimakteriekossa ;)
Hur går det gör er andra, är det någon mer som är igång?
Zwillinge86: Hur gick det för dig sedan, fick du tag i kliniken? Vad sa dom?
Jag fick tag i dem och fick beskedet att jag ska börja spraya på cykeldag 20. Kommer nu mensen som beräknat (enligt vad som verkar vara min nya cykel) så innebär det att jag sprayar under vår resa och kommer hem lagom till sprutstart :) Var på gott humör efter beskedet, men det tog bara nån dag innan läkaren "starkt rekkomenderar att vi skjuter på behandlingen till efter resan". Hon hänvisade till eventuella biverkningar som kunde förstöra vår resa samt ifall medicinen skulle komma bort. Blev så himla besviken; att inget kan få gå smidigt nån gång! Vi bokade resan långt innan ivf kom på tal för att unna oss efter det jobbiga året vi haft, och det känns hemsk om den nu ska förstöra för oss. Skjuter vi på behandlingen är chansen liten att vi endast hinner ett försök innan sommaren och det känns som ett alternativ. Jag menar hur mycket tror hon att vi kommer njuta av resan om det innebär ytterligare väntan!? Biverkningarna (om jag får några) kan jag levs med, och vad är risken att man tappar bort sin medicin egentligen. Nej jag och sambon har bestämt att vi kör ändå, om nu mensen kommer nästa vecka och vi får ta det beslutet själva... Vet ni andra hur stor påverkan man tillåts ha på behandlingen?
Oj vad långt det blev, ber om ursäkt, men som ni märker tog rekommendationen hårt på mig.
Att du inte har några biverkningar än NoA22 stärker ytterligare mitt beslut att påbörja behandling under resan :) Hoppas att du får en fortsatt smidig sprayning! Fortsatt lycka till