• Fyan

När jag ser en silverfisk brukar jag...

I gamla hus brukar det finnas gott om sådana här ganska harmlösa varelser. Trots detta är det långt ifrån alla som har ett fredligt förhållande till dem. Hur gör du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När jag ser en silverfisk brukar jag...
  • Tummelisa
    kolinda skrev 2012-11-20 17:26:45 följande:
    :) Förresten så stämmer det att det är mer kryp i söder än i norr. Spindlarna är större här nere också. En redig skånsk husspindel blir lätt 7-8 cm

Mellan ögonen Förvånad
  • kolinda
    Tummelisa skrev 2012-11-20 17:30:04 följande:

Mellan ögonen Förvånad
    Nästan...;) Mosar du en sån med hushållspapper också;)?
  • Paksenarrion

DDT

Det är förbjudet så det blir nåt gift anticimex som jag sprayar överallt där de kan tänkas vara

Jag tar anonyma trådstarter utan vald signatur som trolltrådar
  • kolinda
    Paksenarrion skrev 2012-11-20 17:36:28 följande:
    DDT

Det är förbjudet så det blir nåt gift anticimex som jag sprayar överallt där de kan tänkas vara
  • Fyan
    Tummelisa skrev 2012-11-20 17:24:37 följande:

De ska härdas Flört.
    Och det är som jag skrev inte så ofta jag träffar på dem, så barnen måste ju få lära sig sin zoologi, eller vad det nu heter...
    Men som sagt just namngivningen kanske man kan hoppa över Drömmer
  • Tummelisa
    kolinda skrev 2012-11-20 17:33:46 följande:
    Nästan...;) Mosar du en sån med hushållspapper också;)?

Bor ju inte i Skåne, gjorde jag det skulle jag måste låna hem ett sånt papperslakan de har på britsarna på sjukhusen. Sen får det bli utesoptunnan eller soptippen direkt, man vill ju inte göra stopp i toan Drömmer
  • L E A

Silverfisk?! På tallrikar? Vad pratar ni om *med reservation för att låta dum*

• Fyan
    Tummelisa skrev 2012-11-20 18:46:26 följande:

Bor ju inte i Skåne, gjorde jag det skulle jag måste låna hem ett sånt papperslakan de har på britsarna på sjukhusen. Sen får det bli utesoptunnan eller soptippen direkt, man vill ju inte göra stopp i toan Drömmer
    Haha, men du brukar alltså ta död på spindlar med papper oavsett storlek?
  • Danjella

stänger in den ett tag och ser på den när den springer. den springer ju så fort, sen slänger jag ut den när ja tittat på den ett tag:)

• Tummelisa
    Fyan skrev 2012-11-20 18:49:55 följande:
    Haha, men du brukar alltså ta död på spindlar med papper oavsett storlek?

Japp, men å andra sidan har jag ju aldrig stött på de med 7-8cm mellan ögonen förr. Kanske skulle måsta klappa på dem i huvudet med en spade först, så de tuppade av lite, innan jag kunde mosa dem i pappret Cool
Svar på tråden När jag ser en silverfisk brukar jag...