• Anonym (Skämma bort)

Varför inte skämma bort barnen?

Vi har råd så varför ska vi inte få ge våra barn det dom vill ha?
    Varför ska alla påpeka hur bortskämda våra barn är och hur mycket saker dom har och hela tiden får?
    Vi får hela tiden höra pikar om hur det blir när dom blir äldre, men vi kommer ha råd då med att ge dom det dom behöver och vill ha.

Vi mår bra av att skämma bort barnen, barnen lider inte av det och förväntar sig heller inget.
    Våra barn blir lika glada om jag kommer hem med nya pennor för 20 kr som en ny tv för 9000 kr.
    Mina barn skulle aldrig tjata i affären, dom kan fråga och säger vi nej så accepteras det på en gång utan gnäll. Vet kompisar som säger våra barn är bortskämda men vems barn tror ni det är som ligger och skriker på golvet i affären efter saker?     

Låt oss ge vad vi vill till våra barn och sluta för guds skull kalla dom bortskämda framför dom 

• Svar på tråden Varför inte skämma bort barnen?
  • Anonym

Varsågod Skäm bort dom bara, det gör mig noll och intet. Jag gör samma med min dotter när jag har möjlighet vilket dock inte är så ofta

• Anonym

vänta och se...än verkar de vara små

• Anonym (Skämma bort)
    Anonym skrev 2012-11-19 22:54:09 följande:
    vänta och se...än verkar de vara små

Jag väntar, än så länge har vi dom enklaste barnen i affärer och dom som alltid säger tack ovh kan uppföra sig i vår bekantskapskrets.
  • Anonym (My)

Har en bekant som skämde bort sin dotter vilket inte slutade så bra, blev förbannad och så på denne då hon inte fick det hon ville.
    Dock pga att denne inte funnits där för dottern tidigare.

Jag själv skämmer bort mitt barn, vill att han ska ha allt jag inte haft och han ska få uppleva allt.
    Vi vet att vi bara har våran son på lånad tid så för oss spelar inte pengar eller någonting roll utan vill att sonen ska få uppleva mycket och även få bara barn den tiden han har.

Jag tycker själv inte att det är fel att skämma bort en barn om det inte är för att kompensera för ens frånvaro eller liknande.

• Anonym

De har kanske inte förstått att de kan få vad de vill än

• Friedegard

Visst det kanske inte är ett problem nu, men det kan bli ett ganska stort problem när de blir större, och det är nog det de menar. 

Er livsstil kan bli ett problem när de flyttar hemifrån och kan inte fortsätta ha alla nya grejer när de måste betala det själv, eller vill du fortsätta försörja dem när de flyttat hemifrån?

• Anonym

bortskämd med kärlek JA,men med saker och pengar stort NONO

• Opappan
    Anonym (My) skrev 2012-11-19 23:01:17 följande:
    Har en bekant som skämde bort sin dotter vilket inte slutade så bra, blev förbannad och så på denne då hon inte fick det hon ville.

Jag själv skämmer bort mitt barn, vill att han ska ha allt jag inte haft och han ska få uppleva allt.
    Vi vet att vi bara har våran son på lånad tid så för oss spelar inte pengar eller någonting roll utan vill att sonen ska få uppleva mycket och även få bara barn den tiden han har.

Jag tycker själv inte att det är fel att skämma bort en barn om det inte är för att kompensera för ens frånvaro eller liknande.
    grymt, vill du adoptera mig? ;) du kan dela mig på deltid med TS som verkar förmögen
  • Anonym

Har en fd vän som blev bortskämd....blev allt mindre empatisk och ödmjuk och har svårt att få "rätt"sorts vänner.Tror hon känner sig ganska ensam idag

• Anonym (Skämma bort)
    Anonym (My) skrev 2012-11-19 23:01:17 följande:

Vad underbart att ni har möjlighet att ge er son det!
    Jag älskar att få tillbringa tid med mina barn, kunna åka på spontansemester även om det bara är till tant Agda i Flen Flört
    Mina barn ska inte sakna något eller känna att alla kompisar får något utom dom.
    Anonym skrev 2012-11-19 23:04:45 följande:

bortskämd med kärlek JA,men med saker och pengar stort NONO

Varför kan man inte göra både och? Jag till skillnad från många andra som säger sig skämma bort sina barn med kärlek lämnar dom inte 40-50 timmar på dagis i veckan. Vi lämnar från barnen är tre år 15 timmar i veckan resten av tiden tillbringas med nån av oss föräldrar och kompisar och att få vara barn.

Svar på tråden Varför inte skämma bort barnen?