Mys mymla skrev 2012-11-20 15:56:08 följande:
var någonstans står det Bensin på margarin paketen!? ursäkta med det var någon som länka innehållet här det var rapsolja, och andra oljor?!. var fan kom Bensin i från..
jag bara säger att de är riktlinjer på förskolan, det är köket som beställer maten. passar det inte ta upp det med rektorn. säger rektorn nej så byt förskola eller ät frukost hemma..eller samla alla pk mammor och ställ er och demonstrera..för att sitta och bli hysteriska över en artikel på ett forum är lite väll överdrivet.
och vad jag märkt på förskolor serveras inte smörgåsar så ofta heller för de oftast anses som mindre mättande så margarin lär ju inte förekomma så ofta.
på den förskolan jag jobbar på serveras gröt och fil oftast inte smörgåsar.
Jag är så lite PK så du anar inte, snarare precis motsatsen till något som ens kan nudda vid PK. Däremot vill jag inte stoppa i mina barn skit, så på det viset kanske jag är lite PK ändå. Men det skulle BARA vara därför i så fall.
Huruvida smörgåsar serverad på dagis/förskola/skola eller ej skiter jag högaktningsfullt i. Jag har sagt åt mina barn att OM dom ska äta smörgås någonstans öht, och det inte finns riktigt smör, ska dom undvika att bre på skit och äta smörgåsen som den är istället, alternativt med ett gott pålägg om något sånt finns.
Att du trycker i dina ungar processerade fetter är upp till dig, det är dina ungar och ditt samvete. Jag kan ju inte gärna tvinga dig att äta smör - även om dom som önskar äta just smör, tvingas att äta just margarin.
Här är en liten länk om det är någon som önskar ta till sig rena fakta:
www.rikareliv.info/Hur%20tillverkas%20margarin.htm
Bon apetit!