Inlägg från: PinkSugar |Visa alla inlägg
  • PinkSugar

herregud hur långt får det gå, är smör brottsligt helt plötsligt?

Ärligt talat märker jag ingen smakskillnad om det är stekt/bakat i smör eller margarin (förutom hålet i plånboken. Köper 1 kg Milda margarin för 15 kronor på extrapris med 1 kg smör kostar 57 kronor, detta på Willys).

På mackorna så är Lätta ett måste, förstår inte hur folk kan ha Bregott på sina mackor, men måste ju då ha minst 1 cm tjockt med smör för att an överhuvudtaget ska känna att det smakar då det är totalt smaklöst:O. 

• PinkSugar
    Morsanheladagen skrev 2012-11-20 18:44:37 följande:
    Den smak du känner i ditt Lätta är smaktillsatser och inget annat. Den smak du känner i ditt Bregott är naturliga smakämnen.

Lägg till att Lättat är framställt med en hel massa kemiska tillsatser, medan Bregott fortfarande är en naturprodukt så blir valen än lättare.

Jag, å min sida, kan inte begripa denna förkärlek för onaturliga, processerade livsmedel när det finns naturliga livsmedel som är bättre för hälsan - i det långa loppet. 
    Med andra ord så har Bregott ingen smak? Inte konstigt då att man inte märker av det. Nej jag föredrar man men smak i så Lätta in my Hjärta
  • PinkSugar
    AngieT skrev 2012-11-20 19:19:46 följande:
    Smör är ju naturligt och många gånger bättre än margarin. Vet folk ens hur det tillverkas? Min kompis såg någon dokumentär om det, jag vill inte se för då kommer jag väl aldrig äta ute igen eftersom jag inte vet om det är margarin i. Men det hon berättade, usch!
    Vet hur det tillverkar med föredrar ändå margarin framför smör 10 gånger av 10
  • PinkSugar
    AngieT skrev 2012-11-20 19:24:33 följande:
    Ja, det är ju DITT val. Jag förstår inte varför du kommenterade mitt inlägg :P
    Du skrev om folk ens visste hur margarin tillverkas. Och ja, jag vet det
  • PinkSugar
    AngieT skrev 2012-11-20 19:29:54 följande:
    Det var inte en fråga egentligen. Mer en undran. Men okej, varför väljer du margarin istället?
    På mackan så är det det enda som smakar något och man slipper stå och vänta i en halvtimme på att det ska mjukna, vid bakning och stekning så märker jag ingen skillnad förutom att  margarin är betydligt mjukare och enklare att arbeta med. Dessutom så är det mycket billigare
  • PinkSugar
    Morsanheladagen skrev 2012-11-20 19:57:42 följande:
    Kan du inte läsa, eller missförstår du med vilje?!?!
    Jag skrev: Den smak du känner i ditt Bregott är naturliga smakämnen.

Innebär naturliga smakämnen ingen smak alls?? *förvånad* 
    Fast man känner ju ingen smak av det.
  • PinkSugar
    Thomas 66 skrev 2012-11-20 20:08:39 följande:

Du vet väl att oftast billigt lika med skräp, iof gillar jag andra saker som är dåligt med
    Knappast. Varför lägga ut mycket pengar på något som jag tycker är sämre?
  • PinkSugar
    Majsan70 skrev 2012-11-21 09:24:12 följande:
    Tänk att jag håller INTE med dig. Bregott smakar skit smör likaså. Jag är uppvuxen med sånt o har i hela mitt liv avskytt smaken och det enda jag köper hem är Lätta för att det smakar bättre tycker JAG. De gånger jag inte använder olivolja i matlagningen så använder jag milda. Även där för att jag tycker det blir smakmässigt bättre.
    Haha, jag tycker inte bregott smakar någonting. måste nästan 1 cm tjockt för att jag ens ska märka att det finns det:O
  • PinkSugar
    Majsan70 skrev 2012-11-21 09:51:12 följande:

*ryser in i märgen*
    Mjo, allt det fettet är inte gottTungan ute
Svar på tråden herregud hur långt får det gå, är smör brottsligt helt plötsligt?