Inlägg från: Singoallaa |Visa alla inlägg
  • Singoallaa

herregud hur långt får det gå, är smör brottsligt helt plötsligt?

Oj NÄ man ska INTE använda margarin till matlagningen heller man ska slopa det helt! Margarin innehåller bensin! Jo jag tycker det är helt okej att mamman gav smör till sitt barn att bre på mackan! Det är ju hennes barn och ingen annan ska blanda sig med vad flickan äter!

• Singoallaa

[quote=67641099][quote-nick]niky40 skrev 2012-11-20 18:04:44 följande:[/quote-nick]

Singoallaa skrev 2012-11-20 17:57:03 följande:
    Här är en mycket bra länk som förklara det: matfusket.wordpress.com/2010/05/23/vad-ar-ski.../
    Tack men jag efterfrågar något mer än en då 17-årings blogg. Jag säger inte att margarin är bättre än smör, vill bara ha lite nyanserad fakta.
    I969 skrev 2012-11-20 17:58:58 följande:
    Farligt och farligt, allt är ju relativt. Men margarin består av oljor som härdats till mättade fetter. De har alltså inte kvar sina nyttiga egenskaper och vissa menar att den här typen av härdade fetter är betydligt sämre för hälsan än naturligt mättade fetter. Oljorna som margarinet produceras av kan också vara en stor källa till omega-6 fetter, vilket man anser att människor i väst får för mycket av. Vi behöver ha en bra balans mellan omega-6 och omega-3, annars triggas inflammatoriska processer i kroppen. Dessa anses ligga till grund för många i-landssjukdomar. 
    Tack![/ Vad har ålder med saken att göra?
Svar på tråden herregud hur långt får det gå, är smör brottsligt helt plötsligt?