• Forbidden

Såg inte allt man ska se (hjärna) på RUL. Ny tid till läkarbedömning på fredag

RUL igår 18+5.

Men hon hittade inte allt som hon ska se i hjärnan. Hon sa att hon såg inga avvikelser på det hon ser men hon ser heller inte allt som man ska se. Om det berodde på bebisens läge eller om det inte fanns kunde hon inte säga.

Så ny tid till läkare ska titta på Fredag för ny bedömning.
    Känns som en evighet och i mitt huvud rör sig allt tänkbart. 
  • Svar på tråden Såg inte allt man ska se (hjärna) på RUL. Ny tid till läkarbedömning på fredag
  • Forbidden

Är det inge som varit med om liknande? 
    Läser  man om hjärnfel hos foster hittar man relativt lite. Bara vatten i huvudet, och det hade bebisen inte.
    Har bara hört om dom som fått komma tillbaka pga att man inte sett hjärtat ordentligt.

Just nu förväntar jag mig det värsta- Känner fortfarande mycket hopp men gläds inte på samma sätt längre när jag ser magen i spegeln eller när det sparkar. Tänker bara på att hon säkert är sjuk och jag kommer bli tvungen att avbryta. 
    På fredag är det min 26e födelsedag och jag hoppas verkligen vi får bra besked! 

Theodor - 08 Freja -09
  • E Maria

Håller tummarna. Var det denna fredagen du skulle till läkaren igen? Jag har nog bara hört talas om en gång att delar av hjärnan helt enkelt saknats.. Däremot hör man ju ofta om folk som får komma tillbaka för att det finns oklarheter, men nästa gång ser allt helt normalt ut..

• Brommafru
    E Maria skrev 2012-11-23 10:03:16 följande:
     Däremot hör man ju ofta om folk som får komma tillbaka för att det finns oklarheter, men nästa gång ser allt helt normalt ut..
    Sådant har jag också hört om.
    Hoppas verkligen att ni får lugnande besked ts!!
    Ljuvliga barn! ♡ Flicka (dec 2009) och Bäbis i magen (BF 1:a feb 2013) ♡
  • Carrossk

Du ska se att allt är bra.
    Vi fick göra om RUL med vår son. Jag hade moderkakan i framvägg och han gömde sig så fint bakom den. Det gjorde att de inte kunde se allt de ville av hjärna och vi fick då komma tillbaka efter någon vecka. Hon var tydlig med att sägs att hon inte såg något avvikande men att hon ville vara helt säker på att allt var som det skulle. Vi var aldrig orolig och allt såg bra ut för vår del :D
    Lycka till och grattis till den lille :)

• Forbidden

Ja ultraljudet utfördes i fredags av en läkare och han hittade inget avvikande :)
    Antar att bebis låg lite illa till i måndags så hon inte såg ordentligt.

Fick dessutom veta att det är en liten flicka därinne

Svar på tråden Såg inte allt man ska se (hjärna) på RUL. Ny tid till läkarbedömning på fredag