• Anonym

Bo permanent på vandrarhem

Du får väl bo där sålänge du betalar. Fast det lär ju kosta mer än vanlig hyra. Varför blev du bostadslös?

• Anonym

Jag bodde på vandrarhem med barn..kostade 7000:-/ mån. Här är det nästan omöjligt att få lght och soc hjälper inte med det. På "mitt" vandrarhem var det ett kominerat vardagsrum/sovrum..och en liten köksdel,med 2 plattor. Dusch och toa. Totalt kanske 15-20kvm..men det gick ju.

• Anonym

Har hon blivit uppsagd har hon ju 30 dagar sedan hon skrev på delgivningen och betala in den hyran för och återfå sin besittningsrätt så om du kan låna henne pengar så återfår hon ju den..

• Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-11-20 11:17:57 följande:
    Hur länge bodde du där och hur tog du dig därifrån?

Ska kika på det, vet inte om det finns här. Jag försöker hjälpa henne och alla tips tas tacksamt emot. 

Jag hade fast anställning..men efter separation..så fanns det inget att få tag i..då letade jag aktivt över 1år(fick bo kvar sålänge,men gick inte tillslut) Hade då stått i bostadskö i 6år,fick inget. ANdrahand var inte många som ville ha en ensamstående mamma till 3.

Ren tur,fick jag tillslut ett kontrakt och kunde flytta dit efter 3månader. Puh. För sedan blev jag uppsagd..och då hade det varit kört tills ett nytt jobb och efter provanställning. etc etc. De jag fick kontraktet av var schyssta iaf,för de tyckte jag hade för låg inkomst,men de gav mig en chans..och det har gått bra i 1år nuGlad  
  • Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-11-20 17:13:58 följande:
    Vad skönt! Inte roligt att bo så, speciellt inte för barnen. 

Nä,verkligen inte.Men vi är sammansvetsade..tog det som vi var på semester och gjorde det bästa av det :) Vårt vandrarhem låg utanför stan med mycket skog och grönt runt omkring.
  • Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-11-20 17:13:20 följande:
    Tyvärr inte, vi har tre barn och min svärmor bor här också i minst ett år till. Hon har två barn, det finns ingen plats. Jag hör runt med min mans släkt om de kan hjälpa till med stuga, de har landställe strax utanför norrtälje. 

Det är alldeles för sent, det är maj månads hyra... Hade hon berättat detta för mig då hade jag hjälpt henne direkt.

Det visste jag inte. Då ska jag hjälpa henne med det i morgon. Tack!

Jag vet faktiskt inte, ska höra med henne i morgon om hon gjorde det. 

Vilken månadshyra det är spelar ingen roll TS utan det är 30 dagar från det hon fick uppsägningen ifrån.. Men det bästa är och betala in och prata och be styrelsen om en andra chans.. Kanske du kan säga att du hjälper henne och dom lyssnar på dig?
  • Anonym

usch!

känner igen desperationen!
    funderade på vandrarhem för bara 2,5 månad sen.. fick 30 dagar på oss att flytta från där vi bodde då (egentligen 3 månader + 3 månader! men vi fick inte veta det pga. en senil jävla fitt kärring till släkting!)
    och då vi har en hund och är ett par med bara en inkomst så var det jätte svårt att hitta bostad
    tills slut var det en kvinna som hörde av sig, hon var själv i en ekonomisk knipa (exmaken lämnade henne med en dyr 4a som hon inte kunde säga upp sig från utan ville byta, men oseriösa personer förhalade det hela tiden, till slut så blev skulderna för stora så hon sökte akut inneboende) 
    vi träffades, hon hade 2 egna hundar, och efter 5 dagar fick vi flytta in
    bodde där 1,5 månad
    sen så fick vi ett eget förstahandskontrakt!?
    kan fortfarande inte förstå det.. så det är bra nu

men ett tag så funderade man ju på om man skulle bo på gatan.. (vilket jag tidigare varit nära att göra)

hoppas verkligen det löser sig för din vän!
    om vi hade ett till rum så hade jag mer än gärna erbjudit det, står inte ut med att folk saknar trygghet och hem..!         

• Anonym

Men prata med dom på vandrarhemmet att det blir långvarigt boeende så kanske det blir mer normal hyra,alt att fixa en billig husvagn o bo på året runt på camping,brukar bli billigare att vara långliggare..

Svar på tråden Bo permanent på vandrarhem