Anonym skrev 2012-11-20 11:51:20 följande:
kan hon bo hos dig?
Tyvärr inte, vi har tre barn och min svärmor bor här också i minst ett år till. Hon har två barn, det finns ingen plats. Jag hör runt med min mans släkt om de kan hjälpa till med stuga, de har landställe strax utanför norrtälje.
Anonym skrev 2012-11-20 11:55:22 följande:
Har hon blivit uppsagd har hon ju 30 dagar sedan hon skrev på delgivningen och betala in den hyran för och återfå sin besittningsrätt så om du kan låna henne pengar så återfår hon ju den..
Det är alldeles för sent, det är maj månads hyra... Hade hon berättat detta för mig då hade jag hjälpt henne direkt.
Anonym (nja) skrev 2012-11-20 12:15:05 följande:
Klart att hon får det. Nu är det en uppsägning och tidigare var det bara en skuld. hon ska såklart lämna in en skriftlig ansökan bums och skriva en utförlig motivering där hon påtalar att hon blir bostadslös med barn om hon inte får hjälp vilket får stora konsekvenser för henne och barnen. Det räcker inte med att prata med Soc och få muntliga svar, man ska alltid ansöka skriftligt. Då blir man tungen att skriftligt motivera avslag och det gör man inte i fall där Förvaltningsrätten troligen inte skulle gå på deras linje.
Det visste jag inte. Då ska jag hjälpa henne med det i morgon. Tack!
Anonym (soc.) skrev 2012-11-20 15:29:36 följande:
Hon har väl överklagat beslutet om avslag på den eftersläpande hyran antar jag?
Jag vet faktiskt inte, ska höra med henne i morgon om hon gjorde det.