Inlägg från: EvelinasSyster |Visa alla inlägg
  • EvelinasSyster

Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?

Ja, jag tycker det är roligt och frågade om de kunde se. Troligen väntar vi en tjej. Men det är inte så viktigt för mig att jag skulle betala för det.

• EvelinasSyster
    lövet2 skrev 2012-11-20 12:22:58 följande:
    Nej. Med de 3 yngsta barnen har vi haft möjligheten att kolla om vi velat, men det har vi inte gjort. Varför? Av samma anledning som vi inte öppnar julklapparna före julafton.

Varför tycker ni att barnets kön är presenten?
  • EvelinasSyster
    lövet2 skrev 2012-11-20 12:30:50 följande:
    En del av presenten. Jag öppnar inte en julklapp i ena hörnet och tjuvkikar efter färg eller etikett heller. Men jag kan tänka mig att de som måste ta reda på barnets kön, är samma personer som julpyntar i november ...

Okej, jag tycker snarare att det är typ att kolla mönstret på omslagspapperet. Könet säger ju inte ett skit om barnet i övrigt. Men jag tycker hela julklappsmetaforen blir så löjlig. Låter bra mycket mer som att man hänger upp sig på könet när man hävdar att det är det som är "julklappen"...

Sen tycker jag ingen gör rätt eller fel för det (eller jo, dom som hackar på dom som gör annorlunda tycker jag är knäpp i huvudet.... Menar inte dig nu Lövet2 för det tycker jag inte du gjorde Menar bara dom som faktiskt gör det...).

För oss var det som sagt inget måste utan lite kul om det gick att se. Och om första advent är i november så pyntar jag då
Svar på tråden Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?