Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?

Nej. Det spelar ingen roll. Jag vill veta om mitt barn är friskt och mår bra och om så är fallet är jag lycklig oavsett vad barnet tänker kissa med. 

• Mariohn
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-20 12:37:20 följande:
    tror säkert att många resonerar som så att de inte vill ge en pojke ett rosa rum och en flicka ett blått. Merparten av befolkningen tänker faktiskt fortfarande i pojk- och flickfärger.

INredningen är av ganska låg prio här ...vi har helvitt i båda barnrummen (i grunden) sonen fick ny inredning i sommras och då fick han välja färg, grönt. Bra val
    Folk är så satans märkliga. Sonens rum är också grönt
  • Mariohn
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-11-20 12:40:17 följande:
    jag älskar grönt.. men helt seriöst så ville han ha mörkrött först.... men eftersom hans rum är ganska litet så hade det "krymt" då så vi frågade om han inte kunde tänka sig NÅGON annan färg haha...

Kläder kan jag förstå.. jag som själv älskar rosa och lila och klänningar. Vill inte sätta det på min pojke, men å andra sidan så traskade han in som 4-åring på Lindex och skällde ut personalen för att  lila mjukisdressar bara fanns på "flicksidan" haha..
    Skön kotte du har Jag skulle inte heller sätta en rosa klänning på min pojke eftersom jag inte tycker att det är min sak att använda honom som reklampelare för mitt genusengagemang. Men jag skulle inte sätta en rosa klänning på ett nyfött barn heller. 
Svar på tråden Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?