Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?

Jag har alltid varit en sådan som vill tjuvkika på julklapparna i förväg. Halva nöjet med att vänta på en present är ju att se fram emot vad roligt man skall ha med den när det blir dags.

Riktigt så gick väl inte resonemanget när vi väntade första barnet, även om vi förstås var grymt nyfikna. Vi visste ju att policyn var att inte avslöja något. På ultraljudet hände dock något oväntat. Barnmorskan såg ett antal "markörer" som kunde tyda på hjärtfel hos barnet och ville att vi skulle komma tillbaka för en ny undersökning utförd av en läkare. Som tur var fick vi en ny tid redan samma eftermiddag (det var en fredag), men de timmarna vi väntade var ändå fruktansvärda. När den nya undersökningen äntligen var utförd och vi fått veta att bebisen mådde bra var vi i fullkomligt upplösningstillstånd och tårarna sprutade av lättnad. Då frågade läkaren om vi ville att hon skulle försöka se om det var en pojke eller flicka och kunde med ganska stor säkerhet säga att det var en liten kille där inne.

Med andra barnet ville vi gärna veta, mycket för att kunna konkretisera alltihop för storebror. Väl på ultraljudet visade det sig att vi skulle få vara testpersoner för den nyinköpta 3D/4D-apparaten som sjukhuset köpt in och det gick faktiskt inte att undgå att se hur lillebror var utrustad.

När jag väntade sista barnet var min mormor väldigt sjuk. Vi hade alltid stått varandra nära och jag lovade redan som liten att min framtida dotter skulle uppkallas efter henne. Vi åkte till en privatklinik för 3D/4D-ultraljud i början av sommaren och fick reda på att det var en flicka där inne. När min mormor gick bort ett par veckor senare visste hon i alla fall att det skulle komma en liten dotter snart.

So say we all
Svar på tråden Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?