Inlägg från: Tilda78 |Visa alla inlägg
  • Tilda78

Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?

Nej vi har inte velat veta vilket kön barnet har som vi väntar. Varken ned nr 1 eller nr 2 eller nu när vi väntar nr 3. Jag vill att det ska vara en överraskning som man får när man legat och kämpat en hel förlossning. Roligare att kunna ringa runt och berätta "Det blev en...." än att alla redan vet. Vi har heller aldrig haft något behov av att köpa saker/kläder till bebisen utan väntar tills den är ute. Saker som passar oavsett kön har vi förstås köpt.

Att man ska knyta an bättre till bebisen i magen av att veta vilket kön barnet har är bara bull. Det finns det inga vetenskapliga bevis på (enl min bm som nyss varit på fl) snarare ett kontrollbehov hos de blivande föräldrarna.

• Tilda78

Nu var det ju inte jag som tyckte att det var bull att man tror sig knyta an bättre om man vet vilket kön barnet har redan innan förlossningen, utan min bm som precis varit på föreläsning med den senaste forskningen bakom sig! Man TROR sig kunna knyta an men det handlar inte om det. Visst det låter ju bra iaf. Men kanske det ändå ligger lite(eller mycket) kontrollbehov bakom. Du känner ju inte ditt barn bara för att du vet om det är en tjej eller kille. Däremot kan du kanske bättre förlika dig med tanken och vara beredd innan. Uppenbarligen finns det ju de som hamnar i svår depression när det barn de tror sig vetat skulle komma ut men där det inte var det! Hur gick det då med "anknytningen"????

Svar på tråden Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?