Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?

Vi har velat veta med båda, ville så gärna handla o inreda barnets rum. O de som tycker att man öppnar julklapparna innan osv kan jag bara säga, jag öppnar mina klappar när jag vill. För oss var det viktigt för att kunna knyta an, viktigt att vara förberedda med ett namn osv, plus att vi båda är shoppinggalna ! Nu har vi en av varje o då alltså även kläder till båda könen men vill ändå veta könet på tredje barnet.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008

Fast man blir ju lika överraskad om man får veta vid UL som vid förlossningen ? Varför skulle överrraskningen vara störra bara för att det gått längre tid ?

• straw2008
    Anja86 skrev 2012-11-22 14:06:28 följande:
    Visst blir man väl överraskad även vid UL. Såklart. Men jag vill inte veta innan. Jag vill ha kvar den överraskningen till efter förlossningen. Då man haft ont och kämpat. Som en slags extra belöning utöver själva bebisen. Är av den uppfattningen att  överraskningen kan vara "roligare" då :) Men alla tycker vi olika.

Absolut jag har fött med snitt med båda så jag kan inte tycka att könet är en belöning för smärtan direkt, det var ju smärtfritt ha ha
  • straw2008

Jag tycker det är larvigt o skitjobbigt att folk ska gissa osv

Svar på tråden Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?