Inlägg från: Mzm |Visa alla inlägg
  • Mzm

Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?

Förstår att folk resonerar olika, alla har rätt till sin åsikt kring om det anses var rätt eller fel att kolla könet. Personligen tycker jag att det är totalt oviktigt vad det är för kön på barnet, det enda som betyder något är att barnet är friskt och att allt går bra under förlossning. Jag tycker det är helt otroligt att i dagens läge så tar 50% reda på könet på barnet. Man kan inte förändra någonting bara för att man vet könet, det är ju inte så att oj neej det är en flicka, då vill jag inte ha det. Folk kan inte vänta utan har kontrollbehov, man måste helt enkelt veta. En del av charmen med att vara gravid är ju att man själv samt människor omkring en ska spekulera och undra över vad det kan vara, magen lyser av spänning för man vet inte vad som finns därinne. När jag fått reda på av gravida vänner vad dem väntar för kön och vad barnet ska heta så försvinner den spänningen kring ens graviditet. All uppmärksamhet och alla spekulationer är borta. Det är inte lika intressant längre, man tar inte på magen och säger åhhh jag tror det blir en pojke? Jag tycket det är tråkigt för man förlorar ett mysigt samtalsämne. Jag tycker det är konstigt att folk säger att dem vill veta könet för att dem måste mentalt förbereda sig?? Man måste ju vara mogen nog att kunna hantera en pojke/flicka, varför ska man ställa in sig mentalt? Om man väl är gravid så måste man ställa in sig på att man ska få en bebis, inte ett kön. Tänk för ett antal år sedan så kunde man inte ta reda på könet, trots det så har alla klarar sig igenom graviditeter ändå. Man väljer att ta reda på könet bara för att man kan. Vissa säger åhhh jag kan inte vänta!! Fast jo det kan man, men man vill inte. Problemet är ju också att könet inte kan fastställas till 100%, så har man målat rummet rosa och köpt klänningar, sedan kommer det ut en liten pojk.. Det är också jobbigt om vet könet och gett bebisen i magen ett namn redan då känns det verkligen sol att det ligger en person ligger därinne. Om något då går fel innan förlossningen eller under så måste det kännas mer då bebisen inte är ett ? utan redan har en identitet. Jag tycker att det är tråkigt att världen är påväg åt ett hål där allt är så klart och förutsägbart. Det finns så få ting som har spänning kvar. Graviditet borde vara en av dem, låt naturen sköta sitt, rör den inte bara för att du kan...

Tråkigt
Svar på tråden Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?