Kat91 skrev 2012-11-22 04:44:09 följande:
Jag röstade dåligt för att det inte riktigt är så enkelt.
Är definitivt för idrottande i sak och gick själv idrottsgymnasium osv. MEN jag hatade idrotten i grundskolan för att det ofta blev folk som var utanför/samma sporter hela tiden/osvosv. Även om det inte var just jag som var utanför var idrotten ofta jobbig för att man ofta "tvingades" göra saker man inte ville.
"jag vågar inte slå en frivolt, jag vet inte hur man gör och tycker det är obehagligt"
"ja fast nu står det i läroplanen att man ska kunna så antingen gör du det eller så får du IG"
så lät det ofta och då spelade jag ändå både fotboll och innebandy mellan 5-6 & 15 års ålder så jag var inte en av de som låg sämst till fysiskt. Däremot kunde man kanske lägga mer undervisning ute, göra mer undervisning praktisk. (istället för ett prov med 15 frågor på bänklocket kanske man kan skicka ut ungarna på tipspromenad etc)
På gymnasiet däremot hade vi minst 8,5 timme schemalagd idrott per dag vilket innefattade både "vanlig" idrottshallsidrott, gymträning, annan aktivitet som skridskor/klättring/boxning/dans/yoga osv vilket gjorde att jag i princip aldrig upplevde det jobbigt då

Önskar att flera lärare var så kreativa. Väldigt få lärare som orkar/bryr sig att ta ut eleverna på t.ex tipspromenad. Då det är svårare att hanteras ute och då måste dom ju göra en tipspromenad. Men det tycker jag! Finns så mycket man kan göra utomhus.