• Anonym

Hur skulle du reagera om ett ex skickar vänfråga på fb?

Utveckla gärna eller skriv kommentar om du har fler alternativ.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-21 15:13
    Anledningen att det är en quiz var för att det inte gick att vara anonym annars och det tycker jag man ska kunna få vara! Det finns alltså inga rätt o fel svar, var bara tvungen att markera ett random rätt!

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur skulle du reagera om ett ex skickar vänfråga på fb?
  • helenen

Det beror väl på vilket ex?

Jag har något ex på fejan, precis som min man har. Vi har dessutom även varandras ex som vänner. Men som sagt, det är skillnad på ex och ex i det fallet. Jag skulle t ex aldrig få för mig att lägga till barnens far som vän; vi pratar i telefon flera ggr i veckan och kan umgås hyfsat, men ändå... Nej. Han är ingen som jag skulle haft fortsatt kontakt med om det inte varit för kidsen. Vi har helt enkelt inte tillräckligt mycket gemensamt.

• TaSe

Jag har de flesta av mina ex på fejjan. Utom barnens pappa, faktiskt. Det innebär att den senaste av x'en som finns med är det minst 15 år sedan vi var ihop. Då är det liksom bara roligt att följa varandra, precis som med vilken gammal vän som helst.
    Barnens pappa vill jag inte ha däremot. Jag vill kunna ha ett privatliv utan hans ögon trots att vi har en bra relation. Motsägelsefullt då jag ist har hans sambo.

• Anonym (Helga)

Skulle tycka att det var kul och tacka ja. Är vän med de flest exen irl och även på facebook. Träffar jag på dem jag inte har kontakt med är det bara roligt. De jag varit tillsammans med har även varit mina vänner, bara för att "kärlekskänslorna" tar slut tycker jag inte per automatik att de är gräsliga personer utan något positivt att ge.

• Anonym

Den enda av mina ex som har skickat vänförfrågan har jag tackat nej till. Han är en idiot som bara söker bekräftelse och vill samla vänner.

• La Lola

Yes! Jag svarade rätt på denna quiz!!!
    Tror iofs att en omröstningstråd passar bättre.

Jag har flera ex bland mina FB-vänner.
    Har haft några till också men de har raderats bort pga div anledningar.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Petite Chérie
    La Lola skrev 2012-11-20 14:44:17 följande:
    Yes! Jag svarade rätt på denna quiz!!!
    Tror iofs att en omröstningstråd passar bättre.

Jag har flera ex bland mina FB-vänner.
    Har haft några till också men de har raderats bort pga div anledningar.
    Jag fick 0 rätt =(

Jag skulle inte acceptera vänförfrågningar av ex. Fick en för några månader sedan, den ligger fortfarande där.
  • Fiona M

Det beror på exet, men det är alltid mitt beslut, inte min partners.

• olympia71

Jag tackar ja, har inga ex, förlåt spöken, i garderoben. Kul att höra vad som händer i livet helt enkelt. Skulle min man känna/uttrycka obehag skulle jag lika gärna kunna ta bort dom också.
    Den enda jag tackat nej till på fejjan är en x-chef som betedde sig som ett svin mot mig till den milda grad att jag sa upp mig. När han några år senare försökte add'a mig nekade jag med en kommentar. 

• Tesse1000

Jag har bara ett ex som betyder något idag och vi är vänner i verkliga världen, så honom hade jag gärna tackat ja till om han ville. Resten - nej. Jag är inte intresserad av att fylla min vänlista med folk jag egentligen inte bryr mig om.

• Pudding

Eftersom det har hänt mig och jag svarade "ja" svarar jag "ja" på även denna quiz. Men jag antar, som de flesta andra, att det beror på vilket ex.

Svar på tråden Hur skulle du reagera om ett ex skickar vänfråga på fb?