Är du barnvakt över helgen åt dina kompisars barn?
En av dina bästa vänner behöver någon som kan ta hand om hennes 10-åring från lördag eftermiddag till söndag efterrmiddag. Hon frågar dig - hur gör du?
En av dina bästa vänner behöver någon som kan ta hand om hennes 10-åring från lördag eftermiddag till söndag efterrmiddag. Hon frågar dig - hur gör du?
Det beror verkligen helt på omständigheterna. Jag ställer alltid upp för mina vänner om jag har ork och möjlighet. Det har jag inte om jag haft en jobbig vecka eller om vi båda jobbat mycket och är i behov av kvalitetstid tillsammans. Då går mitt barn och min man före.
Jag skulle verkligen inte gärna göra det. Det finns mycket få barn jag tycker om att umgås med förutom mitt eget, och tioåringar är verkligen inga favoriter.
Men lördag till söndag är ju inte så fasansfullt länge, så det skulle väl gå, framförallt om min man var hemma. Hade det varit från fredag däremot så hade jag nog inte gjort det, om det inte var en nödsituation.
Japp, ställer så gott som alltid upp.
Min bästa kompis har en hel del privata problem, så hennes barn är här både kortare stunder uppåt en vecka.
Det blir så klart mer jobb för mig och ibland är man så trött så man knappt orkar med sig själv, men jag ställer självklart upp ändå.
Stora tjejen går i skolan också så det blir ju övernattningar titt som tätt.
Så klart jag skulle ställa upp ifall hon behöver hjälp :)
Jag skulle ställa upp om jag kunde. En 10 åring är ju rätt självgående och behöver inte passning så det är inget problem. Ett barn under 3 år däremot vet jag inte om jag skulle orka med lika bra men om det var kris skulle jag såklart ställa upp ändå.
Annat: Det beror liksom på. Är det viktigt? Känner jag 10-åringen väl? Vad säger 10-åringen?
Det är inte alldeles lätt för ett annat barn att vara hos oss en hel helg. Det kan bli lite ... överväldigande ...
Ja men självklart!
Granntjejen som är en av Almas bästa kompisar har sovit över här flera gånger då hennes familj åkt till sin husvagn i fjällen och hon inte velat följa med.
Sen är ju inte hennes mamma min bästa kompis men en kompis är hon likaväl.
Självklart ställer man upp. Detta har hänt flera gånger och mina vänner ställer upp för oss. Våra barn är som syskon på gott och ont
Jag ställer självklart upp.
Absolut!! Jag och mina väninnor är barnvakt åt varandra. Frågar hellre dom än mor och farföräldrar.