• En struts

Alla dessa inredningsprogram, vem betalar kalaset? (typ Äntligen hemma, "Roomservice" etc?

Just det, vem betalar kalaset?
    Tänker även på de där programmet där folk slänger massa, och det vägs, och sen flyttar de in i ett nytt hus typ?
    Nån som har koll?
    Brukar det vara samma policy för alla program?

• Svar på tråden Alla dessa inredningsprogram, vem betalar kalaset? (typ Äntligen hemma, "Roomservice" etc?
  • Sunshine808

Bästa tråden någonsin, jag har alltid undrat

• Bong

Har ett par kompisar som varit med på Bygglov. De fick betala material och möbler själva.

• Studentpappa

En kompis jobbar som säljare i VVS. Förra firman han jobbade åt ville ha med deras produkter i äntligen hemma. Det räckte inte att skänka grejerna utan de fick betala för att få med dem.

• Singoallaa
    Bong skrev 2012-11-20 21:12:02 följande:
    Har ett par kompisar som varit med på Bygglov. De fick betala material och möbler själva.

Är det sant? Jag har ju alltid trott att det är företagen själva som visar upp sina möbler för reklamens skull skänker allt. Och att tv bolaget betalar yrkesmännen och att familjen får allt gratis som tack för att dom ställde upp på programmet.
  • Bong

Japp, helt sant. De fick ett uterum + lite stenläggning och småplock fixat, priset landade på runt 100.000:-.

Kan dock inte svära på att de fick betala "fullpris". Arbetskostnaden ingick.

Vansinnigt snyggt blev det iallafall!

• Singoallaa
    Bong skrev 2012-11-20 21:28:36 följande:
    Japp, helt sant. De fick ett uterum + lite stenläggning och småplock fixat, priset landade på runt 100.000:-. Kan dock inte svära på att de fick betala "fullpris". Arbetskostnaden ingick. Vansinnigt snyggt blev det iallafall!

Då kan man ju lika gärna göra det själv om man ändå måste peja för allt OCH dessutom förnedras på tv.
  • misplacedname
    Singoallaa skrev 2012-11-20 21:43:46 följande:

Då kan man ju lika gärna göra det själv om man ändå måste peja för allt OCH dessutom förnedras på tv.
    Fast det är väl skillnad på Bygglov och till exempel Arga snickaren?

Skulle faktiskt tro att det skiljer sig åt. Vissa program inriktar sig ju på folk med problem och som inte har råd att göra klart själva medan andra saknar inspiration och idéer.
  • Houdini

Det står på kanalernas hemsidor vad vilkoren är för att få vara med.

Vi kollade upp just bygglov för en del år sedan när vi bodde i eget hus, men kom fram till att det blev för dyrt. För det är precis som skrivits ovan. Man betalar ju allt matrial själv och du kan ju inte själv påverka vad de väljer fast jag har för mig att man säger hur mycket man kan lägga ut.   

• Butterscotch
    misplacedname skrev 2012-11-20 21:49:49 följande:
    Fast det är väl skillnad på Bygglov och till exempel Arga snickaren? Skulle faktiskt tro att det skiljer sig åt. Vissa program inriktar sig ju på folk med problem och som inte har råd att göra klart själva medan andra saknar inspiration och idéer.

Jag tror också det. I Arga snickaren hoppas jag i alla fall att ingen behöver betala för själva inredningen, den verkar ju vara sponsrad eftersom alla miljöer ser precis likadana ut när de är klara. Om en inredare däremot lägger ner lite själ och anstränger sig för att inreda enligt ägarnas stil och önskemål känns det rimligt att de kan få betala för det.
Svar på tråden Alla dessa inredningsprogram, vem betalar kalaset? (typ Äntligen hemma, "Roomservice" etc?