• Zanzaa

Juni-bebis 2013, möjligen i närheten av Kalmar?

Hej! Här sitter jag i lilla Kalmar, varit på vårt första ultraljud idag med KUB test..Sambon va helt i chock då han nog insåg att det faktiskt va på riktigt.. Går in i v.13 imorgon..
    Undrar om här finns någon i närheten, eller bara någon som ska ha ungefär samtidigt som vill dela med sig av hur det går :)

Nyfiken och söker likasinnade :D

• Svar på tråden Juni-bebis 2013, möjligen i närheten av Kalmar?
  • Lilla Jag84

Hej! Jag bor i Karlskrona och ska ha i början på juni Det är vårt första barn, går in i vecka 19 på söndag och nästa vecka är det dags för ultraljud

• Zoey

Hej! Här är en som har bf 14 juli (första barnet). Vi bor i Göteborg för tillfället med kommer att flytta till Kalmar i vår :) Kommer från Oskarshamn från början men har massa vänner i Kalmar, tyvärr inga med barn. Hur mår du och magen? Bara fint hoppas jag! /Maria

• MichelleRagnarsson

Jag bor i älvsbyn, norrbotten men är ursprungligen från Kalmar (trekanten) där mina föräldrar bor. Flyttade upp hit efter gymnasiet. Beräknad den 26 juni, ul den 30 jan :)

• Zanzaa
    Lilla Jag84 skrev 2013-01-04 08:02:25 följande:
    Hej! Jag bor i Karlskrona och ska ha i början på juni Det är vårt första barn, går in i vecka 19 på söndag och nästa vecka är det dags för ultraljud
    Hej! Trevligt ! Ska ni ta reda på kön? :) Vi har varit på vårt andra ul, gick in i vecka 21 igår. Är alltså, beräknad till 1 juni :)
  • Zanzaa
    Zoey skrev 2013-01-05 23:12:47 följande:
    Hej! Här är en som har bf 14 juli (första barnet). Vi bor i Göteborg för tillfället med kommer att flytta till Kalmar i vår :) Kommer från Oskarshamn från början men har massa vänner i Kalmar, tyvärr inga med barn. Hur mår du och magen? Bara fint hoppas jag! /Maria
    Hej Maria! Vad trevligt, vi har bf 1 juni, också första barnet ju :) Jasså, ska ni bo inne i Kalmar då eller? Hur gammal är du ? :) Vi mår ganska bra, har börjat få tidiga foglossningar, inte världens skönaste. :P Hur mår ni? :) SKa ni ta reda på kön? =)
  • Zoey
    Zanzaa skrev 2013-01-17 11:02:42 följande:
    Hej Maria! Vad trevligt, vi har bf 1 juni, också första barnet ju :) Jasså, ska ni bo inne i Kalmar då eller? Hur gammal är du ? :) Vi mår ganska bra, har börjat få tidiga foglossningar, inte världens skönaste. :P Hur mår ni? :) SKa ni ta reda på kön? =)

Då är det inte så långt kvar för er nu :) Har ni kollat upp vilket kön det blir? :) Yes vi hoppas på att få boende inne i Kalmar. Vill ha hus så småningom men det får vänta lite. Jag fyller 26 och min sambo 29 i juni i år. Hur gamla är ni? :) Usch tråkigt med foglossning! Jag har haft problem med illamåendet men nu sitter det endast i fram till lunch så det börjar att lätta som tur är. Ja vi vill ta reda på kön. I början hade v en stark känsla att det var en tjej så vi får se om det var rätt :) Vet du förresten när föräldragrupperna brukar starta i Kalmar? Vi kommer förhoppningsvis att flytta dit i början på maj och jag har bf 14 juli. Vi känner att det vore skönt om vi fick gå en föräldragrupp i Kalmar eftersom det är där vi kommer att föda och bi sen. Förhoppningsvis träffar man på några andra trevliga mammor också :)
  • Zoey

À då. Styckesindelningen fungerar visst inte om man skriver från Ipaden.

• Zanzaa
    Zoey skrev 2013-01-20 13:07:14 följande:

Då är det inte så långt kvar för er nu :) Har ni kollat upp vilket kön det blir? :) Yes vi hoppas på att få boende inne i Kalmar. Vill ha hus så småningom men det får vänta lite. Jag fyller 26 och min sambo 29 i juni i år. Hur gamla är ni? :) Usch tråkigt med foglossning! Jag har haft problem med illamåendet men nu sitter det endast i fram till lunch så det börjar att lätta som tur är. Ja vi vill ta reda på kön. I början hade v en stark känsla att det var en tjej så vi får se om det var rätt :) Vet du förresten när föräldragrupperna brukar starta i Kalmar? Vi kommer förhoppningsvis att flytta dit i början på maj och jag har bf 14 juli. Vi känner att det vore skönt om vi fick gå en föräldragrupp i Kalmar eftersom det är där vi kommer att föda och bi sen. Förhoppningsvis träffar man på några andra trevliga mammor också :)
    Nej det är inte så långt :) Vi ska ha en liten pojke :) Vi båda fyller 25 i år. Vad det gäller föräldragrupperna så vet jag faktiskt inte.. Vi bor förtillfället i nybro som sagt så.. Men letar också hus tills nästa år någongång :) så jäkla svårt att få lägenhet inne i Kalmar till ett vettigt pris =/ Har ni kollat på någon lägenhet då? :)
  • Zanzaa
    MichelleRagnarsson skrev 2013-01-17 13:19:55 följande:
    Nu såg jag ju, du är ju Thomas tjej :)
    Hehe ja det är jag :) Visste inte att ni kände varandra :P
  • gronalyktan

Hej Bor i Nybro och skall ha vår andra i Juni.
    Mår kanon bra.
    Men börjar bli lite otymplig och jobbigt att röra sig.

Svar på tråden Juni-bebis 2013, möjligen i närheten av Kalmar?