Lurad av en bilhandlare.. Någon med erfarenhet av detta?
Halloj! Har ett problem som jag gärna skulle vilja ha lite hjälp med. För 2 veckor sedan köpte jag en bil av en bilhandlare i Stockholm. Det är en Mitsubishi Galant 1996. Som jag köpte för 5900kr. Säljaren sa att bilen var helt felfri, inga fel alls på den. Han sa även att det var "året runt däck" på bilen, och eftersom att jag inte är så erfaren av bildäck så trodde jag på honom. Men nu när jag inspekterade däcken ser jag att det är vinterdäck som de har tagit bort dubben på, dock sitter hälften kvar. Och bilen ska besiktigas i juni och då är dubb förbjudet. Han lurade mig totalt. Finns det något jag kan göra åt saken? Var som sagt bara 2 veckor sedan jag köpte bilen. Sen har jag märkt att det är pyspunka på framdäcket, obalanserade däck, ABSen är ur funktion, skeva bromsskivor i fram, spolarvätskebehållaren läcker, topplockspackningen är sliten dvs det läcker olja, mm.. Alla dessa fel har jag upptäckt sedan jag köpte bilen. Är så otroligt trött på bilhandlare som döljer massa fel! Samma sak med en bil jag köpte senast vilket resulterade i att jag förlorade massvis med pengar pga att bilhandlaren vägrade fixa felen, vilket gjorde att jag fick sälja bilen trasig. Tacksam för svar!