Inlägg från: eldfluga73 |Visa alla inlägg
  • eldfluga73

Orkar inte med jobbet :(

Usch så jobbigt. Men du måste nog prata med din arbetsgivare och berätta att du är gravid. Förhoppningsvis får du förståelse för din situation. Annars har man ju vissa rättigheter om man har tunga jobb, men det vet nog Försäkringskassan mer om. Jag tror att man kan ställa frågor anonymt till f-kassan direkt här på FL nånstans, kolla det.

• eldfluga73

Oj, ja det komplicerar ju det lite. Inte för att arbetsgivaren får säga upp en provanställning pga graviditet, men man blir ju alltid lite ängslig. Kan du vänta tills provanställningen går ut och säga det sen eller är det lång tid kvar? Om du ändå måste säga det innan, så kanske det är lika bra att säga det redan och få chans att må bättre.

• eldfluga73

Det är tråkigt när jobberbjudanden krockar med graviditeten... Men jag brukar tänka att vill de inte ha mig för att jag är gravid, då är det ändå inget ställe jag vill jobba på. Kör på och har du tur är det en vettig och klok arbetsgivare, som anställer dig ändå.
    Och 9 nätter i rad hade jag inte klarat ens om jag inte var gravid... Stå på dig!

Svar på tråden Orkar inte med jobbet :(