Inlägg från: smurfelina76 |Visa alla inlägg
  • smurfelina76

Hans ex försöker sära på oss

Hur länge har ni gjort utredningen?

Amanda 96-07-19 Max 00-05-26
  • smurfelina76

Min undran är hur länge utredningen pågått och hur många möten ni haft ?

Är pappan beredd att separera från dig ? Om inte kanske han ska låta 10 åringen bo hos mamma på heltid och komma till er vh?

Har svårt att se att soc ska kunna säga att d bästa är om ni separerar, däremot skulle dom kunna kräva att ni går och pratar.

• smurfelina76
    Anonym skrev 2012-11-21 09:22:22 följande:
    Hur ofta har det hänt? Varför kan ni inte behärska er framför barnen? Skulle du tillåta dig själv att uppföra dig på samma sätt framför din chef?

Vissa barn är känsligare än andra och om barnet inte är trygg i hemmet så kan barnet inte vara trygg någonstans. Det är inte okej att barn ska leva i labila familjer.

Att tappa humöret under stress är rätt lätt.. Dessutom har ju TS sagt att dom ångrar d.

Jag har oxå tappat humöret framför mina barn, något jag verkligen skäms för. Men ibland så tänker man inte längre än så. Det viktiga då är att jobba på att d inte ska hända igen
  • smurfelina76
    Anonym skrev 2012-11-21 09:27:42 följande:
    I detta fall måste det vara mer än att "tappa humöret". Det måste ha varit bråk som barnen tagit illa vid sig av annars hade mamman inte vetat något och socarbetaren hade inte tagit det på så stort allvar.

Fast att mamman vet d är ju för att säkert 10 åringen sagt d, det barnet som för övrigt vill ha bort TS. Så att mamman använder sig av d är ja inte förvånad över.

Mina barn berättade allt deras förra styvmamma gjorde dom hatade henne. Så ja visste väldigt mycket vad som pågick, speciellt om exet och hon tjafsat.

När d gäller soc blir ja förvånad att dom sagt att dom ska separera .. dom borde ju i första hand erbjuda att få gå och prata och hitta problemet
  • smurfelina76
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2012-11-21 09:42:40 följande:

Ja utredaren påpekade för min man att det inte längre var en sak om vi flyttade ifrån varandra.
    Du vill inte svara på hur länge utredningen pågått??

Men om ni vill leva tillsammans måste ju ändå socialen ha någon slags plan hur ni ska gå vidare??

Har en lillebror som hamnade hos sociala för att han och exet misskötte sig, dom fick massa hjälp för att lösa sina problem och kunna hantera allt kring barnen bättre
  • smurfelina76
    Anonym skrev 2012-11-21 09:47:21 följande:
    Det är väl klart att barnet pratar med sin mamma om barnet inte är trygg med ts?Förvånad

Aha, du är kanske en sån som tror att mamman vill ha tillbaks pappan och att hon är svartsjuk? Tro det eller ej, ingen av mina separerade vänner vill ha tillbaks sitt ex, men de bryr sig väldigt mycket om sina barn!

Om det hade handlat om enstaka "tjafs" så hade soc inte reagerat, det är jag säker på.

De vet ju redan vad problemet är.Obestämd

Nej jag tror inte att hon vill ha tillbaka honom, men jag har sett både mammor och pappor som betett sig som svin gentemot sina ex när dom träffat nya, för att det stör dom att livet går vidare. Att föräldrar förstör för varandra är väl inget nytt

Mina barn hatade sin styvmamma och jag är den sådan mamma att jag försökte lösa problemet till en början. Satt ner med mina barn ordentligt och frågade vad är det som gör att ni hatar henne kan hon göra något annorlunda, ska jag prata med henne osv.. Till en början blev det bättre efter att jag förklarat för den här kvinnan att när du gör si och så uppfattar barnen det som att du ogillar dom etc.. Min son var tydlig med att jag vill att du och pappa flyttar ihop och hon ut.. Det var det första han ogillade med henne att hon bodde med hans pappa..
    Nu är det slut av vissa anledningar och barnen tycker det är skönt. Men hade dom fått styra skulle inte pappa bott med henne eller någon annan alls..

Jag SÄGER INTE att TS är oskyldiga men en bra lögn kan även sociala gå på..

Det är därför jag undrar om inte sociala har en plan hur det ska bli bättre utan att dom ska separera.. Har faktiskt aldrig hört att sociala sagt att dom lägger ner en utredning för att 2 stycken separerar.. Dom måste fortfarande genomföra utredningen klart.

Men sen är det viktigt som någon skrivit att hur är relationen till 10 åringen, tycker du om honom/henne eller visar du att inte gör det.. Någonstans har det ju verkligen skurit sig med 10 åringen
  • smurfelina76
    Månstråle skrev 2012-11-21 10:09:03 följande:

Utredningen läggs inte per automatik ner för att ts drar sig undan - däremot kan resultatet bli helt annorlunda mot om ts stannar kvar! Det skulle vara roligt att höra vad du ts tänker om detta om det varit ditt barn det gällde

Nej utredningen läggs inte ner men enligt TS har ju sociala sagt att det inte finns något att utreda om dom separerar och det finner jag jättekonstigt.

För även om mamman anmäler en orosanmälan på pappans boende utreds ju även mamman för att få fram helhetsbilden.

Så jag är lite nyfiken på hur det har gått till
  • smurfelina76
    Anonym skrev 2012-11-21 10:09:51 följande:
    Varför bagatelliserar du bråken och hur 10-åringen uppenbarligen mår av dem?

Ts skriver själv att de bråkar högljutt inför barnen så varför menar du att mamman ljuger?Obestämd

Soc kan givetvis inte bestämma att de måste separera men de kan hjälpa barnen att bli placerade hemma hos sin mamma så de inte behöver leva i en destruktiv miljö.

Jag undrar om 10-åringen är rädd för ts faktiskt.

Älskar FL!

Var har jag bagatalliserat bråken med 10 åringen?? Jag har ju till och med skrivit till TS och frågat vad som gjort att det gått så snett.. Men jag säger att barn kan reagera på nya relationer i sina föräldrars liv. Att man inte vill att sin förälder ska leva med en ny..

Hur kan du veta att TS verkligen är skithemsk som person och gjort det här barnet illa?? Nu kanske TS är det , men det varken du eller jag och då måste man ju diskutera det från två sidor. Men eftersom inte TS svarar ordentligt på våra frågor blir det jäkla svårt att veta vad SOC grundar sina beslut på..
  • smurfelina76

Men jisses se det från 2 håll!!

Det TS säger stämmer..

Då skulle jag rekommendera att kontakta socialchefen och säga att dom tycker att bedömningen görs fel och vill ha en ny utredare. Kontakta en psykolog eller kurator som familjen kan gå hos för att bena ur var det har brustit i kommunikationen med denna lilla 10 åring. Alltså även om det hon säger stämmer se till att man löser situationen i familjen.

Om TS inte säger sanningen

Ja då skulle jag även där rekommendera psykolog eller en kurator för att ta reda på vad det är som gör att Kanske 10 åringen är rädd för TS eller vad det nu är. Funkar inget av detta ja då måste dom separera  om pappan vill ha sitt barn.

Vad jag menar när jag skriver att utan information om exakt vad som försigår kan vi fabulera ihop vilka historier som helst om vad som händer hemma hos TS och vad sociala grundar sina beslut på..

Men en social utredning läggs inte ner för att dom separerar dom måste fortfarande göra klart den sen kan det som Månstråle skrev bli ett annat beslut om dom separerar

• smurfelina76
    Anonym skrev 2012-11-21 10:16:48 följande:
    Så det här är inte att bagatellisera? "Jag SÄGER INTE att TS är oskyldiga men en bra lögn kan även sociala gå på.."

Ts erkänner själv att de spårar ur hemma inför barnen. En sån person vill inte jag ha med mina barn. Ts kan säkert vara en bra person i övrigt men mina barn ska aldrig behöva vara rädda i sitt hem!
    Så du och din man/sambo har aldrig bråkat framför barnen??
Svar på tråden Hans ex försöker sära på oss