Hans ex försöker sära på oss
Hur länge har ni gjort utredningen?
Hur länge har ni gjort utredningen?
Min undran är hur länge utredningen pågått och hur många möten ni haft ?
Är pappan beredd att separera från dig ? Om inte kanske han ska låta 10 åringen bo hos mamma på heltid och komma till er vh?
Har svårt att se att soc ska kunna säga att d bästa är om ni separerar, däremot skulle dom kunna kräva att ni går och pratar.
Men jisses se det från 2 håll!!
Det TS säger stämmer..
Då skulle jag rekommendera att kontakta socialchefen och säga att dom tycker att bedömningen görs fel och vill ha en ny utredare. Kontakta en psykolog eller kurator som familjen kan gå hos för att bena ur var det har brustit i kommunikationen med denna lilla 10 åring. Alltså även om det hon säger stämmer se till att man löser situationen i familjen.
Om TS inte säger sanningen
Ja då skulle jag även där rekommendera psykolog eller en kurator för att ta reda på vad det är som gör att Kanske 10 åringen är rädd för TS eller vad det nu är. Funkar inget av detta ja då måste dom separera om pappan vill ha sitt barn.
Vad jag menar när jag skriver att utan information om exakt vad som försigår kan vi fabulera ihop vilka historier som helst om vad som händer hemma hos TS och vad sociala grundar sina beslut på..
Men en social utredning läggs inte ner för att dom separerar dom måste fortfarande göra klart den sen kan det som Månstråle skrev bli ett annat beslut om dom separerar