Inlägg från: Anonym (Trådstartaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trådstartaren)

Hans ex försöker sära på oss

De gånger vi har bråkat inför barnen har vi skrikit rejält på varandra. Jättedumt, men i stridens hetta, och vi har de gångerna bett om ursäkt till barnen, som verkat relativt oberörda. De flesta familjer har säkert minst ett par bråk om året som barnen inte undgår?

• Anonym (Trådstartaren)

Var kan man få en åsikt från någon annan? Utredaren är totalt partisk och föreslår tom att exet borde behålla barnen under utredningen. Situationen är vidrig och helt absurd.

• Anonym (Trådstartaren)
    Kusin Vitamin skrev 2012-11-21 08:50:45 följande:
    Tycker du själv att det låter sunt att "skrika rejält på varandra" inför barnen?

Nej, det tycker jag ju uppenbarligen inte, men frågan är om det är grund för en utredning. Det är, iaf för mig, uppenbart att exet bara är ute efter att förstöra för oss, när hon tycker att allt blir frid och fröjd om han flyttar ifrån mig?
  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym skrev 2012-11-21 08:52:38 följande:
    Så 4-5 gånger på två år har ni skrikit på varandra, medan all övrig tid har fungerat väl?

Var ni fulla när ni bråkade? Grälade ni på offentlig plats? Är det de relativt oberörda barnen som berättat för sin mamma om bråken? 

Som sagt, 10 åringen vill ha bort mig och vet att mamman blir överlycklig om hon får höra något negativt om oss, och berättat för henne. Vi har varken varit fulla eller på offentlig plats. I övrigt har det fungerat bra, förutom 10 åringens ovilja till mig
  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym skrev 2012-11-21 08:56:24 följande:
    En inställning som delas av utredaren vad jag förstod?

Ja utredaren påpekade för min man att det inte längre var en sak om vi flyttade ifrån varandra.
  • Anonym (Trådstartaren)

Förlåt att jag inte svarat på allt, varit hos barnmorskan.. Smurfelina, tack för att du förstår.

Vi var första gången hos utredaren gemensamt, på eget bevåg, och sen har min man varit där 1 gång till, detta på ca 2 veckor.

10 åringen ( och 6-åringen för den delen) har uttryckt att dom vill stanna längre hos oss när det varit dags att åka till mamman. Det är när hon haft inflytande över dom som 10 åringen blir avig. Hon sitter ( enligt 10åringen) konstant i telefon m sina väninnor och pratar om oss.

Jag tror inte att hon hade velat vara med min man igen, däremot har hon, långt innan barnen var inblandade, uttryckt att hon minsann ska hämnas, så hennes motiv är att göra vårt liv till ett helvete, vilket hon nu har lyckats med.

Jag försökte under 1,5 år att vinna 10 åringens tycke. Efter det har jag lagt ner lite, eftersom jag bara blev ledsen och besviken. Vi har många ljusa stunder, främst om vi är själva. Han slits sönder av att han känner att han bör vara lojal mot sin mamma när han och jag trivs ihop. Jag tar sällan en konflikt med honom och låter honom komma undan med saker som jag hade tillrättavisat mina egna barn om.

En annan sak är att självklart är det mer bekvämt att vara hos sin singelmamma, än i ett hem med 3 andra att ta hänsyn till. Självklart krävs det mer regler i ett hem med snart 5 barn, än i ett med bara 2..?

Min man är bestämd med att han inte kommer att flytta för att tillgodose dessa sjuka idéer. Vi har ju ett gemensamt barn på väg dessutom? Att låta 10 åringen vara hos sin mamma mer hade varit förödande eftersom det är hon som lägger grunden till oviljan gentemot oss.

Som sagt, det har varit 4-5 bråk på två år, senaste var i augusti, innan dess var det förra året.

Jag och min man gick på familjerådgivning pga stressen från exet och de olyckliga bråken inför barnen. Min man ville gå med exet också, för att få fred, men hon tvärvägrade. Han har velat gå till bup m 10 åringen och exet, eftersom 10åringen bevisligen hanterade skilsmässan dåligt, men det ville hon inte heller.

Soctanten säger nu att det har gått långt förbi att det skulle hjälpa om vi gick i familjerådgivning. När min man påpekade att istället för att sitta på ett socialkontor borde dom sitta på bup, då sa hon att nej, detta är vad 10 åringen behöver???! Hopplöst?

• Anonym (Trådstartaren)
    Anonym (Undrar) skrev 2012-11-21 10:20:14 följande:
    Förstår inte riktigt hur ni fick för er att skaffa ett barn under rådande omständigheter.

Jag blev gravid i april, detta drogs igång för ca 1 mån sen.
  • Anonym (Trådstartaren)
    Månstråle skrev 2012-11-21 10:09:03 följande:
    Utredningen läggs inte per automatik ner för att ts drar sig undan - däremot kan resultatet bli helt annorlunda mot om ts stannar kvar! Det skulle vara roligt att höra vad du ts tänker om detta om det varit ditt barn det gällde

Om det var mitt barn det gällde hade jag i första hand försökt lösa detta genom att prata med mitt ex och dennes nya, och sen eventuellt tillsammans med barnen. Jag hade inte gått till socialen det första jag gjorde. Men å andra sidan har jag medvetet upprätthållit en god ton och relation med mitt ex för att barnen ska må bra och inte tycka att det är konstigt att vi skilde oss. När mina barn påtalat något konstigt om mitt ex eller hans nya fru, har jag inför dom försvarat exet, och sedan pratat med exet. Min mans ex däremot, förstärker istället de negativa vibbarna. För hon kan omöjligt tänka på barnens bästa utan bara vad hon kan använda emot oss
  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym skrev 2012-11-21 10:50:55 följande:
    Så du gav upp på 10-åringen när du redan var gravid? Hur tänkte du då? Och hur tänkte ni när ni valde att bli gravid när hemsituationen inte var stabil?

Förutom bråken så är det säkert vardagstjafs också för tillåter man sig att skrämma barn så tror jag att man har svårt att vara trevlig i det stora hela också. En teori jag har. Sen måste det vara svårt för dig att vara snäll mot någon som du har gett upp på kan jag tänka.

Relationen mellan dig och 10-åringen är ditt och pappans ansvar. Det är inget fel på 10-åringen för att ni har en otrygg hemmiljö.

Hemsituationen har inte upplevts som labil. Jag har inte gett upp på 10åringen. Däremot har jag dragit mig undan. Jag är trevlig mot honom. Som sagt, han särbehandlas dessutom, eftersom han uppenbarligen är väldigt känslig. Det är inget fel på honom, han behöver hjälp med att reda ut sina känslor. De andra barnen känner av särbehandlingen, och ifrågasätter dessutom detta, ytterst sorgligt.
  • Anonym (Trådstartaren)
    smurfelina76 skrev 2012-11-21 10:43:06 följande:
    Kontakta hennes chef och be om ett möte..

Jag tycker enligt vad du säger att ni gjort enormt mycket för att lösa det här, men kan ni inte kontakta BUP själva?? Måste mamman godkänna det?? För det är ju en bra väg att gå.

Ja, vi har varit inne på det. Min man ska kontakta en jurist idag för att få rätsida på sina rättigheter.
Svar på tråden Hans ex försöker sära på oss