hellof skrev 2012-11-22 17:34:32 följande:
Samtalen var inget att vara nevös över... det med läkaren var mest info om vad som skulle ske framöver+ gynundersökning, barnmorskan visade hur ägglossningstesten fungerade och så fick vi nummer till fertilitetsenheten som vi skulle ringa då ägglossningstestet var positivt.
Kuratorn pratade lite om hur vi såg på donationsinsemination och att vi var beredda på att barnet ska kunna ta reda på vem donatorn är. Sedan frågade hon lite hur våra uppväxter har varit. Inga konstighter alls...
Efter det var ju tanken att vi skulle vänta på att få ett brev några dagar senare där det stod att vi var godkända men eftersom läkaren såg på gynundersökningen att ägglossning var nära så fic vi sätta igång direkt... så då vi fick brevet var jag redan inseminerad :)
Så inseminationen kommer igång din nästa ägglossning om det funkar som för oss...
Det jag menade med att dom inte sett något på mina prover, mm... var att jag inte har något problem med ägglossning eller något annat som tyder på att jag har problem att bli gravid...
Visst är det skönt att få skriva lite med människor i samma situation... :)
Bara att fråga på!!
Ja ok, det låter ju bra! Jag tror att jag kommer ha mens när vi ska dit, men såg på deras hemsida att det går bra att göra undersökningen ändå. Inte så roligt bara...men man vill ju inte boka om tiden för det lär ju dröja ett tag innan man får en ny tid isåfall. Hur fungerar det med val av donator? Utgår dom från mannens utseende något alls? Jag vet att jag får reda på allt sen, men man är ju så himla otålig! Jag tänker på detta varje dag,du vet ju säkert hur det är.. :) Skönt att ni fick köra igång på första ägglossningen, vi har ju oturen att det är julstängt när jag kommer att ha min första ägglossning. Så det blir nog i januari då! När har du testdatumet? Känner du av något, eller gjorde efter inseminationen? Så skönt att du slapp hormonbehandling också, får se hur det går för mig där.
Håller tummarna för er :)